נעילה חיובית בבורסות אירופה; מניות הבנקים באיטליה ירדו

המסחר בוול סטריט מתנהל בעליות שערים לאחר חופשת חג המולד ■ הבנק המרכזי האירופי דורש מהבנק האיטלקי מונטה די פאסקי לגייס הון בהיקף של כ-9 מיליארד אירו

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל בעליות לאחר שהתנהל במחזורים דלילים על רקע חופשת חג המולד. אתמול, נזכיר, לא התנהל מסחר באירופה ובארה"ב בשל חופשת החג. המסחר בוול סטריט מתנהל בעליות שערים.

 

המשקיעים באירופה מתמקדים בשני מישורים מרכזיים. האחד, הדריכות הבטחונית במדינות מרכז אירופה שנמצאת בשיא מאז פיגוע הטרור בברלין בשבוע שעבר. בנוסף, מצב הבנקים באיטליה ממשיך לעורר דאגה.

בתוך כך, הבנק המרכזי האירופי הודיע לבנק האיטלקי הוותיק מונטי דה פסקי שעליו לגייס הון של כ-8.8 מיליארד אירו (כ-9.2 מיליארד דולר) כדי "לשמור את הראש מעל המים" ולעמוד בדרישות ההון של הבנק המרכזי. הבנק האיטלקי, שנחשב לוותיק ביותר בעולם, נחשב לעקב אכילס של מערכת הבנקאות האיטלקית ומתמודד עם הלוואות מסוכנות בהיקף של עשרות מיליארדי אירו.

על רקע ההודעה של הבנק המרכזי האירופי, סקטור הבנקאות באיטליה נסחר במגמה שלילית. נציין את בנקו פופולר ובנקו די מילאנו.

המסחר בבורסות אסיה ננעל היום (ג') במגמה מעורבת, בעוד המשקיעים חוזרים מחופשת חג המולד ועל רקע נתוני מאקרו ביפן וסין.

 

בסין פורסם היום כי רווחי החברות התעשייתיות במדינה זינקו בנובמבר בשיעור שנתי של 14.5%, לאחר עלייה של 9.8% באוקטובר. לפי הודעה שפרסם הממשל הסיני, העלייה ברווחי החברות התעשייתיות נובעת מעלייה במחירי חומרי הגלם.

ביפן פורסמו נתוני האינפלציה, שהתרחקה עוד יותר מהיעד של הבנק המרכזי. מדד המחירים לצרכן ירד בנובמבר ב-0.4% בשיעור שנתי, בעוד בשוק ציפו לירידה של 0.3%. במקביל, פורסמו נתוני הוצאות משקי הבית שירדו בשיעור של 1.5%.

מניית טושיבה צנחה בחדות לאחר שהודיעה כי היא צפויה לרשום בדוחות מחיקה חד פעמית של כ-850 מיליארד דולר בעקבות רכישה של כור גרעיני לייצור חשמל בארה"ב.