פייזר השקיעה 10 מיליון ד' בסטארט-אפ ישראלי שבודק תרופות

חברת DIR Technologies, שמפתחת מכשירי בקרת איכות לתעשיית התרופות, תקבל השקעה מענקית התרופות במסגרת הסכם שת"פ אסטרטגי

מטה פייזר, ניו יורק / צלם בלומברג
מטה פייזר, ניו יורק / צלם בלומברג

חברת DIR Technologies, שמפתחת מכשירי בקרת איכות לתעשיית התרופות, תקבל השקעה של מעל 10 מיליון דולר מענקית התרופות פייזר במסגרת הסכם שת"פ אסטרטגי.

מוצריה של DIR מאפשרים לדעת האם בקבוקון או חפיסת תרופות הם אטומים כראוי כשהם עוזבים את המפעל. השיטה המקובלת לבדוק זאת היום היא לדגום כמה בקבוקונים או כמה חפיסות ולבחון את מידת האיטום שלהם באופן ידני. אולם, סריקה מדגמית אינה מאתרת את כל המקרים של פגם במוצר. לכן עלה הצורך לפתח סורק ללא מגע יד אדם שיסרוק כל פריט ופריט.

יזמי החברה, ערן סינבר ויואב ויינשטיין, מגיעים מתחום ראיית האינפרה-אדום (ראיית לילה), תחום המפותח בישראל בשל השימושים הצבאיים והביטחוניים שלו בשנים האחרונות עובר התיחום הסבה גם לתחום התעשייה, כדי לבחון פגמים במוצרים שונים. DIR היא מהחלוצות ביישום של התחום הזה לקווי ייצור בתחום הפארמה. מוצרים נוספים של החברה יכולים לבחון גם את כמות החומר במוצר ומאפיינים שונים של איכות החומר, בלי לפגוע באיטום הבקבוק.

החברה נוסדה כספין אוף של חברת SCD, המשתמשת באותם עקרונות טכנולוגיים לבקרת איכות בתחום המוליכים למחצה. SCD נמצאת בין היתר בבעלות אלביט ורפאל, אשר מחזיקות לכן גם ב-DIR, לצד הנציגה של התחום הרפואי, קרן SCP Vitalife.

מזון וטואלטיקה

באפריל שעבר חתמה החברה על הסכם חמש שנתי עם פייזר ליישום של השיטה שלה בכמה קווי ייצור של החברה. נראה כי הפיילוט הצליח והוביל להשקעה הנוכחית.

DIR נוסדה ב-2009 והשיקה את מוצריה לראשונה ב-2013. בעתיד, היא מקווה ליישם את הטכנולוגיה שלה גם לבחינה של מוצרים מתחומים שאינם פארמה אך מחייבים איטום מלא, כמו מוצרי מזון וטואלטיקה.