סטארט-אפ ישראלי בתחום הרכב החכם לקראת גיוס 25 מ' ד'

Autotalks צפויה להשלים את הגיוס לפי שווי של 100 מיליון דולר ■ החברה מפתחת שבבים לתקשורת בין כלי רכב ובין כלי רכב לתשתיות, כמו רמזורים ■ את הגיוס מובילה קרן מאגמה

בשבוע שעבר חשף "גלובס" מחקר של רולנד ברגר, אחת מחברות הייעוץ הבינלאומיות הגדולות בעולם, לפיו לישראל יש חלק לא מבוטל במהפכת הרכב החכם, ולא רק בגלל מובילאיי או גט (גט טקסי לשעבר). המחקר טוען כי יש בארץ יותר מ-500 חברות שפועלות בשוק הרכב החכם על נגזרותיו, מיעוטן חברות ותיקות ועצמאיות וחלקן הגדול חברות הזנק בשלבים כאלו או אחרים של גיוס.

אחת מאותן חברות סטארט-אפ היא Autotalks שכבר חיה ובועטת 8 שנים. ל"גלובס" נודע כי בימים אלו משלימה החברה גיוס של 25 מיליון דולר לפי שווי של 100 מיליון דולר. את הגיוס מובילה קרן מאגמה, אחת המשקיעות הקיימות בחברה. משקיע חדש שנכנס בסבב זה היא ענקית פיננסים אסייתית. ל-Autotalks כבר יש משרדים ביפן ובדרום קוריאה. עד כה גייסה החברה 40 מיליון דולר בשלושה סבבי גיוס.

Autotalks הוקמה על ידי ניר ששון (בעבר המנכ"ל אך כיום אין לו תפקיד ניהולי) ואון הרן, המכהן כסמנכ"ל הטכנולוגיות של החברה. מנכ"ל החברה הוא חגי זיס, בעברו סמנכ"ל מו"פ באיזיצ'יפ הישראלית (שנרכשה על ידי עמיתתה הישראלית מלאנוקס). הרן היה בעברו סמנכ"ל הטכנולוגיות של פסעבה הישראלית שנמכרה ל-PMC Sierra לפני עשור.

Autotalks, כשמה כן היא, פיתחה מערכי שבבי תקשורת V2X (ראשי תיבות של Vehicle To everything). זוהי טכנולוגיית תקשורת המאפשרת תקשורת בין כלי רכב (V2V), בין כלי רכב לתשתיות שונות (V2I), בין מכוניות לאופנועים (V2M) ובין כלי רכב להולכי רגל. הטכנולוגיה פועלת על בסיס אלחוטי. טכנולוגיית V2X נועדה, בין היתר, לסייע במניעת תאונות דרכים ולכן היא משמשת חלק בפיתוח של רכב אוטונומי. פירוש הדבר הוא שכל כלי רכב מבין את הכוונה של כלי רכב אחר ו/או מתקשר מול הרמזור (תשתית).

החברה, שיושבת בכפר נטר ומעסיקה 60 איש ברחבי העולם, פועלת כיצרנית שבבים אך אין לה מפעל ייצור משלה כמו במקרה של טאואר הישראלית. בספטמבר האחרון בחרה דנסו היפנית (DENSO), ענקית מערכות רכב, בטכנולוגיית ה-V2X של החברה הישראלית, ופריסה המונית שלה צפויה להתחיל בשנת 2019, בתור התחלה בצפון אמריקה. מ-Autotalks לא התקבלה תגובה.

Autotalks

שנת הקמה: 2008

מה החברה עושה: טכנולוגיית תקשורת בין כלי רכב ובין כלי רכב לתשתיות שונות

מייסדים: ניר ששון; און הרן (סמנכ"ל טכנולוגיות)

מנכ"ל: חגי זיס

גיוסי הון: 40 מיליון דולר

מספר עובדים: 60

בעלי מניות עיקריים: קרנות ההון סיכון ג'מיני ישראל; מאגמה; Mitsui ; Amiti; ליברטי ישראל וקרן גלנרוק של ליאון רקנאטי

מיקום בארץ: כפר נטר

מקור: IVC אונליין והחברה עצמה