קסטרו מנסה שוב לפעול בחו"ל - והפעם בקנדה

אחרי שניסתה את מזלה בכמה מדינות אירופה ובתאילנד וחיסלה את פעילותה בהן, חברת האופנה הישראלית עולה צפונה ■ השותף הקנדי של קסטרו היה שותף להקמת רשת האופנה אורבניקה

קסטרו / צילום: איל יצהר
קסטרו / צילום: איל יצהר

חמש שנים אחרי שקסטרו סגרה את כל הפעילות הבינלאומית שלה, החברה בדרך לחדש אותה - הפעם בקנדה. ל"גלובס" נודע כי קסטרו סיכמה עם איש עסקים קנדי, שהיה שותף להקמת רשת האופנה אורבניקה, על מכירת אופנת קסטרו ברשת קנדית ועל אפשרות לפתוח רשת חנויות בקנדה.

מהלך זה מתיישב עם הצהרה שנתן בשעתו מנכ"ל ומבעלי קסטרו, גבי רוטר, ל"גלובס", לאחר ההחלטה לסגור את כל הפעילות הבינלאומית: "אני לא פוסל אפשרות שנחזור לחו"ל. נעשה את שיעורי הבית שלנו ואני חושב שתראי את קסטרו בחו"ל, אולי לא בפורמט זהה".

קסטרו  החלה את פעילותה הבינלאומית בשנת 2003, בכוונה להפוך למותג בינלאומי באירופה ובמזרח אסיה. במסגרת זו פתחה החברה חנויות ברומניה, בגרמניה, בשווייץ, ברוסיה, באוקראינה, בקזחסטן ובתאילנד.

בשנת 2009 סגרה קסטרו את הפעילות ברומניה ושנה לאחר מכן היא סגרה את הפעילות גם באוקראינה ובסנט פטרסבורג. בתחילת 2011 הצטרפה שאר רוסיה לרשימת האתרים שקסטרו החליטה לצאת מהן, והחברה סגרה את 10 החנויות במדינה.

קסטרו נכנסה לפעילות בגרמניה בשותפות עם חברת Heine הגרמנית. שותפות זו עלתה על שרטון, ובתחילת 2009 הפככה קסטרו לבעלת הפעילות לאחר שהשותף הגרמני פיצה את החברה ב-22 מיליון שקל.

לאחר ניסיונות כושלים לשקם את הפעילות בגרמניה, החליטה קסטרו לסיים את הפעילות. רוטר אמר אז כי קסטרו ציפתה להביא את הפעילות בגרמניה לאיזון בשנת 2012, אך הבינה שזה לא יקרה.

"ידענו שאנחנו הולכים לממן את ההפסדים עד שנבנה את הפעילות. התוכנית הייתה להגיע ב-2012 לאיזון, אבל לצערי אירופה נכנסה למשבר הפיננסי, תרחיש שלא הבאנו בחשבון. מכיוון שהגענו למסקנה שאנחנו לא רואים שאיזון הפעילות יקרה בעתיד הקרוב, החלטנו למכור. אם זה היה במקום אחר, ייתכן שזה היה מצליח". במקביל סגרה קסטרו גם את ארבע החנויות שהיו לה בשווייץ.

בסך הכול סיכמה קסטרו את שמונה שנות פעילותה בחו"ל בהפסדים של עשרות מיליוני שקלים, אך נראה כי לאור ניסיון העבר, ההתפתחות שלה בחו"ל הפעם תהיה בצורה יותר מבוקרת.

מחברת קסטרו נמסר בתגובה: "החברה תעבוד בשיתוף פעולה עם היצרן הקנדי למכירת פריטים של החברה ברשת הקנדית".