מזרחי טפחות ביטח ערבויות חוק מכר בהיקף 15 מיליארד שקל

הבנק מצטרף ללאומי, הפועלים ודיסקונט, שביטחו גם הם ערבויות שנתנו לפי חוק מכר דירות ■ בעקבות המהלך: ישתפר יחס הלימות ההון של הבנק ב-0.25%

ועידת הנדל"ן - אלדד פרשר, מנכ"ל בזק מזרחי טפחות  / צילום: צילום מסך
ועידת הנדל"ן - אלדד פרשר, מנכ"ל בזק מזרחי טפחות / צילום: צילום מסך

בנק מזרחי טפחות משפר יכולות לצמוח בתיק האשראי. הבנק, בניהולו של אלדד פרשר, הודיע היום כי חתם על הסכם לרכישת פוליסות ביטוח לחשיפות אשראי בגין ערבויות חוק מכר שהעניק הבנק. הביטוח מכסה שיעור של 80% מתוך הערבויות שהעניק הבנק בהיקף של כ-15.5 מיליארד שקל. הביטוח יתבצע מול מבטחי משנה בחו"ל.

נזכיר כי ערבות חוק מכר היא ערבות שהבנק מחויב להעניק לרוכשי דירות בזמן בנייתן, כדי להבטיח את זכויותיהם מול היזם, אשר לו הבנק נותן ליווי בבנייה, במקרה שהוא ייקלע לקשיים.

ביטוחים דומים לזה שביצע מזרחי טפחות עשו בשנה וחצי האחרונות גם הבנקים הפועלים, לאומי ודיסקונט, כשביטחו ערבויות חוק מכר בהיקף של עשרות מיליארדי שקלים. הדבר נעשה כדי לשחרר נכסי סיכון, מה שמשפר את יחס הלימות ההון (היחס בין ההון העצמי לנכסי הסיכון ובראשם תיק האשראי).

במזרחי טפחות ציינו כי מאומדן ראשוני שביצעו עולה כי עסקה זו תשפר את יחס הלימות ההון ליבה של הבנק ב-0.25%. נזכיר כי נכון לספטמבר האחרון עמד היחס על 9.85%, כך שבעקבות עסקה זו לבדה הוא צפוי לחצות את רף ה-10%. כאמור, השיפור ביחס הלימות ההון יאפשר לבנק להאיץ את צמיחת תיק האשראי שלו.