המסחר באירופה נסגר בעליות; נעילה מעורבת בבורסות אסיה

הבורסות ביבשת פתחו בירידות אך התאוששו במרוצת המסחר ■ בורסת יפן נחלשה על רקע התחזקות הין היפני, בורסת הונג-קונג עלתה בחדות

בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק
בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק

בורסות אירופה ננעלו היום (ו') בעליות שערים ביומו האחרון של שבוע המסחר העולמי ושל שנת 2016. בורסות גרמניה ובריטניה ננעלו היום מוקדם, וביום שני לא יתקיים מסחר ברוב הבורסות לרגל חגיגות השנה החדשה.

 

בספרד פורסם כי מדד המחירים לצרכן עלה 1.4% במונחים שנתיים בדצמבר, לאחר עלייה של 0.5% בנובמבר. באיטליה וביוון יפורסמו בהמשך מדד המחירים ליצרן והמכירות הקמעונאיות בהתאמה. 

הנציבות האירופית אישרה לאיטליה דחייה של חצי שנה בשיקום המערכת הבנקאית שלה והעניקה לה הזרמה של 15 מיליארד אירו. 

נשיא ארה"ב היוצא ברק אובמה הורה לגרש 35 דיפלומטים רוסים משטחה של ארה"ב לאחר שרוסיה התערבה בבחירות בארה"ב באמצעות מתקפת סייבר על מחשבי המפלגה הדמוקרטית. בתגובה, בקרמלין כינו אותו "גווייה פוליטית" ו"ברווז פצוע". הנשיא הנבחר טראמט אמר כי "הגיע הזמן לעבור הלאה".

אסיה מעורבת

בורסות אסיה נסחרו היום במגמה מעורבת. בורסת יפן נחלשה על רקע התחזקות הין היפני, בורסת הונג-קונג עלתה בחדות, ובסין גם כן מסכים ירוקים.  

 

מניית טושיבה  מזנקת בחדות במסחר בטוקיו לאחר שאנליסטים אמרו כי הירידות במניה לא מחויבות המציאות וכי המשקיעים חששו שלא לצורך מעלייה בהוצאות של החברה.