בורסות וול סטריט נעלו את 2016 בירידות שערים

המסחר יתחדש ביום שלישי - לאחר חופשת חג המולד ■ לוקהיד מרטין תספק F-35 לדרום קוריאה ■ רוסיה הודיעה כי לא תגרש דיפלומטים אמריקאים ■ אפל תחתוך ייצור האייפון?

 בוול סטריט/ צילום: רויטרס
בוול סטריט/ צילום: רויטרס

יום המסחר האחרון לשנת 2016 בוול סטריט ננעל במגמה שלילית, לאחר שהמסחר בבורסות אירופה נסגר במגמה חיובית.

ביום שני לא יתקיים מסחר בארה"ב לרגל חגיגות השנה החדשה. 

 

לא פורסמו היום דוחות כספיים מהותיים.

מניית אפל איבדה גובה בעקבות הפרסומים לפיהם תחתוך את ייצור מכשירי האייפון ב-10% ברבעון הקרוב. לפי הדיווחים, הצעד של החברה נובע ממכירות חלשות מהצפוי של מכשיר האייפון 7.

מניות ההיי-טק הגדולות נסחרו בסנטימנט שלילי, בתום שנה בה חוו עליות משמעותיות. נציין את מיקרוסופט , פייסבוק ו-אמזון .

לוקהיד מרטין  הודיעה כי הפנטגון העניק לה חוזה בשווי 450 מיליון דולר לייצור והעברה של מטוסי F-35 לדרום קוריאה.

מדד מנהלי הרכש של שיקגו רשם נתון של 54.6 נקודות, לעומת תחזית לנתון של 56.5 נקודות. נזכיר כי כל נתון מעל 50 נקודות מעיד על צמיחה.

מחירי הנפט  רשמו ירידות קלות, כאשר ברקע הציפיות לקיצוץ תפוקת הנפט העולמית ב-2017, וכן עלייה במלאים בשבוע החולף לעומת הצפי לירידה.

סירס הודיעה אמש כי תלווה 200 מיליון דולר מקרן הגידור של מנכ"ל החברה אדי למפרט. (לסיפור המלא)  

השוק נהנה בחודשים האחרונים מהאופוריה שבציפיות מהנשיא הנבחר דונלד טראמפ כי הוא יעודד את הכלכלה האמריקאית. "רק הזמן יגיד אם האופוריה הזו ברת-קיימא או שאנחנו נקבל עוד תיקון בשנה הבאה", לדברי כריס בושאמפ, אסטרטג שווקים ב-IG. 

אתמול נרשם עוד שיא במתיחות בין ארצות-הברית לרוסיה. ממשל אובמה הודיע על גירושם של 35 דיפלומטים רוסים בתוך 72 שעות, כמו גם על סגירת שני מתחמי מודיעין רוסיים בניו-יורק ובמרילנד, בתגובה לטענות להתערבות רוסיה בבחירות בארה"ב באמצעות מתקפת סייבר. במוסקבה לא השתהו והזהירו: "הסנקציות הללו משמידות את היחסים בין המדינות. בכיר במשרד החוץ רוסי אף כינה את המהלך כ"פרפורי גסיסה של גווייה פוליטית". נשיא רוסיה פוטין הודיע כי לא יגרש דיפלומטים אמריקאים בתגובה.