השכר הגבוה במגזר הציבורי ייקר את הארנונה ב-400 מיליון ש'?

לפי בדיקה שערך איגוד לשכות המסחר, הארנונה תתייקר השנה בעוד כ-400 מיליון שקל ■ נשיא האיגוד: "השכבות החלשות בארץ נחלשות, ונטל המס על העסקים עולה"

אוריאל לין / צילום: מסך
אוריאל לין / צילום: מסך

איגוד לשכות המסחר תקף היום (א') בחריפות את הרשויות המקומיות ואת משרד הפנים, בטענה כי עלייה בשיעור של 4.45% במדד השכר במגזר הציבורי תוביל לייקור הארנונה שישלמו תושבי ישראל והמגזר העסקי בשנת 2017.

לפי האיגוד, בדיקה שעשו העלתה כי הארנונה תתייקר ב-2017 בעוד כ-400 מיליון שקל, ותסתכם בשנה הקרובה בכ-22.8 מיליארד שקל: כל אימת שהשכר במגזר הציבורי עולה, לרבות חריגות השכר שנעשות בו, השכבות החלשות בארץ נחלשות, ונטל המס על העסקים עולה", אמר היום נשיא האיגוד, אוריאל לין.

לפי איגוד לשכות המסחר, הארנונה מתעדכנת באופן אוטומטי על פי נוסחה שמורכבת מחיבור של 50% משינוי במדד המחירים לצרכן ומ-50% משינוי במדד השכר במגזר הציבורי, כך ששכר גבוה המשולם בו משפיע על גובה הארנונה: "מדד המחירים לצרכן ירד ב-0.91% ואילו מדד השכר במגזר הציבורי עלה בשיעור של 4.45%".

"המאבק בנוסחת העדכון האוטומטי של הארנונה הוא המאבק הגדול ביותר ביוקר המחיה בישראל", אמר היום לין.

ממשרד הפנים נמסר בתגובה כי "נוסחת החישוב של שיעור העדכון בארנונה קבועה בחוק, ומטרתה לשקף את ההתייקרויות שחלו על הרשויות המקומיות בשנה הקודמת.

"לאור החלטת ממשלה ולאור הביקורת הציבורית בנוגע לנוסחת שיעור הארנונה, הנחה שר הפנים אריה דרעי להקים צוות בין משרדי במטרה לבחון שינויים מבניים בתחום הארנונה. הצוות יבחן גם את האפשרות לביצוע התאמות בנוסחת חישוב העדכון השנתי של תעריפי הארנונה. הצוות צפוי לפרסם מסקנותיו במהלך הרבעון הראשון של 2017".