נחשף ב"גלובס": סלקום תלווה 130 מ' ש' לאלקו לרכישת גולן

היקף ההלוואה מעמיד אתגר בפני רשות ההגבלים העסקיים לאשרה ■ העסקה לרכישת גולן טלקום עשויה להיחתם היום

מיכאל גולן ניר שטרן / צילום: אריאל בליאק וסיון פרג'
מיכאל גולן ניר שטרן / צילום: אריאל בליאק וסיון פרג'

כפי שנחשף ב"גלובס", סלקום תעניק הלוואה לחברת אלקטרה צריכה מקבוצת אלקו בהיקף של 130 מיליון שקל לצורך רכישת חברת גולן טלקום. העסקה לרכישת גולן טלקום עשויה להיחתם היום, וההלוואה תעמיד אתגר גדול לרשות ההגבלים העסקיים היות והיא הופכת את העסקה למעין עסקת "תחנה" שבה סלקום בעצם עומדת מאחורי הרכישה, שכידוע נאסרה עליה על ידי רשות ההגבלים.

העסקה נרקמת כבר כמה חודשים כאשר היא ידעה עליות וירידות. מה שהשפיע על אלקו לממש את העסקה הייתה ההלוואה שסלקום מוכנה לתת. ללא ההלוואה אלקו לא הייתה נכנסת לעסקה. נציין שסלקום הציעה את ההלוואה גם למתעניינים נוספים שהיו מעורבים במו"מ.

היקף העסקה הכולל הוא 350 מיליון שקל כפי שדיווחה אלקטרה לבורסה לאחר שהעסקה נחשפה ב"גלובס". מעבר לסכום הכסף שיקבלו בעלי המניות של גולן, אלקו תצטרך לשלם לסלקום סכום המוערך בכ-250-200 מיליון שקל בשנה עבור אחזקה של 50% בבעלות על הרשת המשותפת לשתי החברות.

כעת הולך להיות מעניין מאד, היות ומשרד התקשורת גם כן יידרש לאשר את העסקה במסגרת מדיניותו לשיתוף רשתות. זה אומר ששתי החברות חייבות להקים תאגיד משותף שינהל את הרשת - דבר שהעובדים בסלקום הודיעו שיתנגדו לו.

נדגיש כי פרטנר הדגישה לאחרונה בפני אנליסטים שהיא מתכוונת להיאבק בכל הכוח כדי לוודא שסלקום ואלקו יעמדו בתנאים שקבע משרד התקשורת כפי שהיא והוט מובייל עומדות בתנאים לרשת משותפת.