מניית היום: מזנקת כ-13% לאור הסכם השקעה של 11 מיליון ש'

קרן השקעות בניהולו של מריוס נכט, ממייסדי צ'ק פוינט, החליטה להשקיע בחברת הביוטק הקטנה כ-11 מיליון שקל תמורת כ-20% מהון המניות

רון בבקוב מנכ``ל ביונדווקס/ צילום: איל יצהר
רון בבקוב מנכ``ל ביונדווקס/ צילום: איל יצהר

מניות חברת הביוטק הקטנה ביונדווקס מזנקות היום (ב') בבורסה בת"א, לאחר שהחברה הודיעה כי קרן השקעות בניהולו של מריוס נכט, אחד ממייסדי צ'ק פוינט, הסכימה להשקיע בה כ-2.8 מיליון דולר (כ-10.9 מיליון שקל), תמורת כ-20% מהון המניות של החברה.

הקרן בבעלותו של נכט, Angels High Tech Investments, תשקיע בביונדווקס תמורת 33.8 מיליון מניות רגילות הנסחרות בבורסה בת"א, לפי מחיר הסגירה בבורסה בת"א ב-29 בדצמבר. 

ביונדווקס  עוסקת במחקר ופיתוח של חיסון אוניברסלי כנגד שפעת. היא נסחרת בת"א ובנאסד"ק לפי שווי של כ-11 מיליון דולר. בשנה האחרונה מניית החברה השילה מערכה כ-18%.

במארס אשתקד פרשה חדשה זעזעה את החברה, לאחר שהמייסד והמנכ"ל רון בבקוב נעצר על-ידי חוקרי רשות ניירות ערך, יחד עם שניים ממקורביו, האחים טל כהן ורועי יחיא כהן. לפי החשד, בבקוב העביר לכאורה מידע פנים אודות ביונדווקס לטל כהן, וזה העבירו לאחיו ולמקורב נוסף, והשלושה גרפו רווחים של כ-114 אלף שקל לאחר שהמידע פורסם ברבים.

בבקוב ציין התייחס להסכם ההשקעה בחברה וציין כי, "השקעה זו מהווה הבעת אמון בחברת ביונדווקס וחיסון השפעת האוניברסלית שלה שבפיתוח. כעת אנחנו בעמדה טובה יותר להשלים את תכניות הפיתוח שלנו ולמסחר את החיסון שלנו ברחבי העולם. שותפות אסטרטגית זו, יחד עם תוצאות קליניות ושיתופי פעולה מתמשכים לביצוע ניסוים קליניים באירופה ובארצות הברית (NIH) יאפשרו לנו להתקדם בביטחון לתוך ניסוי פאזה 3 כמתוכנן".