נעילה מעורבת באירופה; בורסות אסיה ננעלו בעליות שערים

בורסת יפן הייתה סגורה גם היום ■ מגמה חיובית מובהקת בבורסות וול סטריט ■ מדד מנהלי הרכש בסין עלה מעל הצפי

בורסות אסיה / צילום: רויטרס
בורסות אסיה / צילום: רויטרס

בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת, לאחרהמסחר במרבית בורסות אסיה ננעל היום (ג') בעליות שערים, על רקע נתון מאקרו חיובי בסין ולאחר שאתמול לא התקיים מסחר בבורסות ארה"ב וחלק מבורסות אסיה ואירופה בשל חופשת השנה החדשה. בורסת יפן הייתה סגורה גם היום.

 

האינפלציה בצרפת הגיעה לרמה הגבוהה ביותר שלה מאז שנת 2014. הנפט מרכז עניין לאור התעניינות המשקיעים בהשלכות ההסכם אליו הגיעו מדינות קרטל אופ"ק בנוגע להקפאת התפוקה.

 

בשבועות ובחודשים הקרובים המשקיעים יתמקדו בשאלה האם נשיא ארה"ב הנבחר דונלד טראמפ, שיושבע החודש באופן רשמי, יפעל כפי שהתחייב לפני הבחירות ויוציא לפועל מדיניות פיסקאלית אגרסיבית שכוללת בין היתר השקעות עתק בתשתיות, קיצוץ במסים והקלות ברגולציה. גם אם הוא אכן יפעל כפי שהוא התחייב עולה השאלה האם צעדים אלו ייתנו זריקת מרץ לכלכלה האמריקאית ולאינפלציה וכפועל יוצא מכך יובילו לריסון מוניטארי מואץ? המשקיעים תוהים בנוסף האם הראלי שנוצר בשווקים לאחר בחירתו של טראמפ יימשך גם בתקופה הקרובה או יגווע בהדרגתיות?

בסין פורסם היום נתון שמצביע על התרחבות פעילות התעשייה במדינה. מדד Caixin שמודד את פעילות מנהלי הרכש בתחום הייצור, טיפס בדצמבר לרמה של 51.9 נקודות, לעומת קריאה של 50.9 נקודות בנובמבר וצפי לקריאה של 50.7 נקודות. נזכיר כי קריאה מעל 50 נקודות מעידה על התרחבות בפעילות הכלכלית בעוד קריאה מתחת לרמה זו מעידה על התכווצות. עם זאת, הנתון החיובי, (שמפורסם ע"י חברה פרטית) מגיע שבוע לאחר שפורסם מדד מנהלי הרכש הרשמי של סין שהצביע על צמיחה נמוכה מעט יותר בפעילות הייצור.

באוסטרליה בלטה במסחר מניית הבנק ANZ, לאחר שהבנק הודיע כי הגיע להסכם למכירת 20% ממניות הבנק הסיני -  Shanghai Rural Commercial Bank, לשתי חברות סיניות.

מניות חברות הרכב הקוריאניות יונדאי וקיה ריכזו עניין לחיוב במסחר, לאחר שהעלו את תחזית מכירות הרכב שלהן ב-2017.