בורסות וול סטריט פתחו את 2017 בעליות שערים

פורד החליטה לבטל הקמת מפעל במקסיקו ולהשקיע כ-700 מיליון דולר במישיגן ■ טראמפ תקף בטוויטר את ג'נרל מוטורס ■ מדד מנהלי הרכש (ISM) לחודש דצמבר רשם נתון גבוה מהצפוי

אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס
אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס

יום המסחר הראשון של וול סטריט בשנת 2017 ננעל היום (ג') בעליות שערים. באירופה ננעל המסחר במגמה חיובית במרבית הבורסות המרכזיות.

 

מדד הדאו ג'ונס העפיל בחודש דצמבר החולף לשיא כל הזמנים, בין היתר הודות לציפיות לרפורמות מיסוי והגדלת ההוצאה הפיסקאלית של ממשל טראמפ החדש. הנשיא ה-45 של ארה"ב, שנבחר בהפתעה גמורה, תתרחש ב-20 בינואר. עם זאת, קיימים בשוק קולות, והם לא מעטים, כי בשווקים מתפתחת ציפיית יתר אשר תיגמר במפח נפש ובירידות שערים ניכרות.

"השווקים מתחילים להיות גבוהים, ולכן נצטרך לראות עובדות לאחר השבעת טראמפ. אם לא, ייתכן שיתחיל להיות 'צפוף', ונראה מימושי רווחים", ציינו היום ב-Panmure Gordon.

ענקית הרכב האמריקאית פורד הודיעה כי תבטל את תוכניותיה להשקיע 1.6 מיליארד דולר בהקמת מפעל רכב חדש במקסיקו, ובמקום זאת תשקיע כ-700 מיליון דולר בהרחבת פעילותה במישיגן. מנכ"ל החברה הבהיר כי דרישות השוק הן שהובילו להחלטה, ולא האג'נדה שמוביל הנשיא הנבחר של ארה"ב, דונלד טראמפ.

מחיר הנפט  סיים את יום המסחר בירידה חדה לאחר שבפתיחה דווקא זינק בכ-2.5%.

פורסם מדד מנהלי הרכש (ISM) לחודש דצמבר 2016, שרשם נתון של 54.7 נקודות, לעומת צפי ל-53.7 נקודות. נזכיר שכל נתון מעל 50 נקודות מהווה אינדיקציה לצמיחה כלכלית. מעבר לכך, לא צפויים היום דוחות כספיים משמעותיים.

מניית יצרנית המדפסות זירוקס זינקה לאחר שבנק ההשקעות ג'יי.פי מורגן צ'ייס העלה את ההמלצה עליה מ"משקל יתר" ל"נייטרלי".

נשיא ארה"ב הנבחר טראמפ תקף את ג'נרל מוטורס  בציוץ בטוויטר, באומרו כי החברה מייצרת רכבי שברולט קרוז במקסיקו ושולחת אותם חזרה לארה"ב ללא מס.

אנליסטים ב-Evercore שינו את המלצתם למניית וולט דיסני  ל"קנייה" מ"החזק", והעלו את מחיר היעד מ-103 דולר למניה ל-120 דולר.

וריזון  - מחיר היעד של החברה הועלה על ידי סיטי מ-55 דולר למניה ל-60 דולר, וההמלצה ל"קנייה" מ"נייטראלי".

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]