נשק חדש מתוצרת ישראל: "כיפת ברזל" לרכבים קרביים

תע"ש מערכות נבחרה על ידי חברת BAE Hagglunds משבדיה ועל ידי צבא הולנד לספק עבורם את מערכת ההגנה האקטיבית הקלה שמתוצרתה - מערכת "חץ דורבן", שמספקת הגנה יעילה מפני איומים על נגמ"שים ורכבים קרביים

תעש מערכות נבחרה על ידי חברת BAE Hagglunds משבדיה ועל ידי צבא הולנד לספק עבורם את מערכת ההגנה האקטיבית הקלה שמתוצרתה, מערכת "חץ דורבן", לנגמ"שי הצבא ההולנדי מסוג CV9035NL. בכך הפך צבא הולנד לצבא הראשון בנאטו המאמץ טכנולגיות הגנה אקטיבית ליחידותיו המשוריינות.

מערכת חץ דורבן של תעש מוצבת על רכבים משוריינים מגדלים ומשקלים שונים ומאתרת את החימושים השונים הנורים לעבר הכלי הנושא אותה ומיירטת אותם בטווח בטוח ממנו. בנוסף, המערכת גם מאתרת את מקור שיגור האיום ומסוגלת לסגור מעגל אש באופן מיידי.

הגנה אקטיבית הינה פתרון מתקדם הכולל אמצעים ליירוט רקטות RPG, טילי נ"ט ואיומים אחרים להגברת השרידות של צוות הלוחמים והרכב הממוגן.

BAE Systems הינה חברה מובילה בפיתוח טכנולוגיות שרידות לרכבים קרביים. כך, למשל, החברה פיתחה את מערכת ADAPTIV המשתמשת בטכנולוגיית הסוואה לשינוי מראה הרכב באופן המקשה על זיהויו. BAE Systems אף פיתחה כלי בשם BattleView 360 המפעיל חיישנים מחוץ לרכב ומספק תמונה של 360 מעלות למשקפת המורכבת על גבי קסדת החייל ולמעשה מאפשר לחיילים בתוך הרכב "לראות דרך" השריון ולזהות איומים טוב יותר.