עליות קלות בבורסה בת"א; סלקום בראלי של 23% בשבוע

מגמה מעורבת בבורסות אירופה; כעת חוזים חיוביים בניו-יורק ■ סלקום ופרטנר מוסיפות לעמוד במוקד על רקע ההסכם למכירת גולן טלקום לאלקטרה צריכה

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

המסחר בבורסה המקומית הסתיים היום (ד') ביציבות עם נטייה לעליות קלות, על רקע עליות השערים שחתמו אמש את המסחר בוול סטריט. כעת נסחרות בורסות אירופה במגמה מעורבת, בעוד בוול סטריט נפתח המסחר בעליות שערים קלות.

 

המדדים המובילים בוול סטריט פתחו אמש כאמור את השנה החדשה בעליות, ורבים מנסים להבין מה יקרה לאחר השבעתו של נשיא ארה"ב הנבחר דונלד טראמפ, ב-20 בינואר. עד כה, חוו רוב השווקים את "ראלי טראמפ" מחודש נובמבר, אז התברר כי המועמד האקסצנטרי זכה - ועתיד להיות האיש החזק בעולם. אומנם רבים מדגישים כי לא טראמפ הוא הסיבה לעליות הניכרות בשווקים, אך כעת ברור לכולם כי הממשל בראשותו יצטרך להתחיל "לפרוע שטרות" השנה, ולהראות קבלות בנושאים רבים, כולל כלכליים.

בינתיים, מדד הדאו ג'ונס האמריקאי, שהעפיל בחודש שעבר לשיא כל הזמנים, שב אמש וננעל קרוב מאוד לרף ה-20,000 נקודות הפסיכולוגי.

סיכום 2016: 10 מניות עם תשואות שנתיות נפלאות במדד היתר

שנת פדיונות: 11.3 מיליארד שקל נפדו מתעודות הסל ב-2016

סלקום  ופרטנר  הוסיפו לעמוד במוקד על רקע ההסכם שנחתם, למכירת גולן טלקום לאלקטרה צריכה  תמורת כ-350 מיליון שקל. במסגרת העסקה סלקום תמשיך להיות המארחת של גולן על גבי הרשת שלה, וגם תעמיד הלוואה בהיקף של 130 מיליון שקל לאלקטרה. האחרונה, נזכיר, זינקה אתמול בחדות.

קבוצת קרנות פידליטי האמריקאית הקטינה באחרונה את החזקותיה ברשת קמעונות המזון רמי לוי  ומכרה כ-1.5% מהונה (כ-2033 אלף מניות) בעסקאות בבורסה ומחוץ לבורסה בתמורה כוללת של כ-300 מיליון שקל. העסקאות נעשו במחיר ממוצע של כ-148 שקל למניה.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]