יציבות בסיום המסחר בבורסות אירופה; NEXT צנחה ב-14%

מסחר חיובי בוול סטריט ■ נעילה מעורבת בבורסות אסיה ■ קצב האינפלציה בגוש האירו טיפס ל-1.1% בדצמבר, העלייה החדה ביותר מזה 3 שנים ■ מדד מנהלי הרכש בתחום השירותים בגוש האירו עלה מעל הצפי ■ NEXT פרסמה אזהרת רווח

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה הסתיים היום (ד') ביציבות עם נטייה לעליות שערים, על רקע נעילה חיובית בוול סטריט אתמול ובהמתנה לנתוני מאקרו ביבשת. המסחר בבורסות ניו יורק מתנהל בעליות.

 

המדדים המובילים בוול סטריט פתחו אמש כאמור את השנה החדשה בעליות, ורבים מנסים להבין מה יקרה לאחר השבעתו של נשיא ארה"ב הנבחר דונלד טראמפ, ב-20 בינואר. עד כה, חוו רוב השווקים את "ראלי טראמפ" מחודש נובמבר, אז התברר כי המועמד האקסצנטרי זכה - ועתיד להיות האיש החזק בעולם. אומנם רבים מדגישים כי לא טראמפ הוא הסיבה לעליות הניכרות בשווקים, אך כעת ברור לכולם כי הממשל בראשותו יצטרך להתחיל "לפרוע שטרות" השנה, ולהראות קבלות בנושאים רבים, כולל כלכליים.

בזירת המאקרו פורסמה היום הקריאה הסופית של מדד מנהלי הרכש בסקטור השירותים בגוש האירו. המדד טיפס בדצמבר לרמה של 53.7 נקודות בעוד בשוק ציפו לקריאה של 53.1 נקודות. נזכיר כי קריאה מעל 50 נקודות מעידה על התרחבות בפעילות הכלכלית.

בהמשך, פורסם נתון האינפלציה באירופה, שהצביע על עלייה בקצב האינפלציה לרמה של 1.1% בדצמבר, העלייה החדה ביותר מזה כ-3 שנים זאת ביחס לקריאה של 0.8% בנובמבר וצפי בשוק לעלייה לרמה של 1%. נזכיר כי יעד האינפלציה של הבנק המרכזי עומד על 2%.

אחד הנתונים החשובים בהם מתחשב הבנק המרכזי האירופי בבואו לקבוע את המדיניות המוניטארית.

מניות הקמעונאות ביבשת נסחרות היום במגמה שלילית. חברת Next הבריטית צנחה בכ-14% לאחר שהחברה חתכה את תחזיות הרווח שלה ל-2016.

נעילה מעורבת נרשמה הבוקר (ד') בבורסות אסיה, כשמדד הניקיי היפני בלט לחיוב וטיפס בכ-2.5%. 

 

 

"זהו יום המסחר בראשון של יפן ב-2017, והמשקיעים מגיבים לחדשות הטובות בנוגע לכלכלה העולמית", ציינו הבוקר ב-Brown Brothers Harriman.

מדד מנהלי הרכש היפני (PMI) לחודש דצמבר רשם עלייה ל-52.4 נקודות לעומת קריאה של 51.3 נקודות בנובמבר. הצפי בשוק היה לעלייה ל-51.9 נקודות. נזכיר כי כל קריאה מעל 50 נקודות פירושה התרחבות כלכלית.

מספר מניות בלטו לחיוב בשוק היפני, ביניהן Shinsei Bank Mitsubishi UFJ Financial  והונדה .

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]