אחרי עסקת גולן טלקום: מה יעלה בגורלה של אקספון?

אקספון ניהלה מו"מ לרכישת גולן טלקום לצד אלקטרה ולצד איש העסקים צביקה בארינבוים, אך לבסוף עצרה את המו"מ ■ לדברי החברה נוצרה עבורה הזדמנות להיכנס כשותף שלישי ברשת סלקום במחיר אטרקטיבי והיא פועלת למימושה

חזי בצלאל / צילום: יוסי כהן
חזי בצלאל / צילום: יוסי כהן

מה יעלה בגורל שאיפתה של חברת אקספון להיכנס לשוק הסלולר וזאת לאחר שלא הצליחה להשלים את העסקה לרכישת גולן טלקום? מקורבים לחברה חוזרים וטוענים שאי רכישת גולן אינה מרפה את ידיהם מכניסה לשוק הסלולר, ושבכוונתם להיכנס לשוק לאחר שיקבלו רישיון ממשרד התקשורת ולאחר שהמשרד יאשר להם את הסכם איחוד הרשתות עליו חתמו עם סלקום.

אקספון, שבבעלות איש העסקים חזי בצלאל, ניהלה מו"מ לרכישת גולן טלקום לצד אלקטרה ולצד איש העסקים צביקה בארינבוים. בסופו של דבר בצלאל שתיכנן לצרף אליו את קרן סקיי, עצר את המשך המו"מ לאחר שהרגיש שהוא אינו מקבל את מלוא המידע על מצבה של החברה.

נזכיר כי לאקספון יש תדרי דור רביעי שרכשה ושבגינם היא העמידה ערבות של קרוב ל 100 מיליון שקל.

בנוסף לחברה יש הסכם חתום עם סלקום  על איחוד רשתות, הסכם שממתין לאישור משרד התקשורת. בעקבות העסקה למכירת גולן לאלקטרה צריכה , נוצרה הזדמנות לאקספון להצטרף כשותף שלישי לרשת המשותפת אלקטרה וסלקום, אומרים אותם גורמים. הכדאיות הכלכלית של חלוקה בהוצאות ובהשקעות לשלוש חברות, הופכת להזדמנות כלכלית.

במקביל, משרד התקשורת פנה לחברה וביקש הבהרות לגבי תוכניותיה של אקספון, שכאמור מחזיקה בתדרים אך לא עושה בהם שימוש. אותה פנייה נעשתה גם לגולן טלקום אלא שהיא נמכרה על זכויות השימוש בתדריה, וכעת יהיה מעניין לראות האם במסגרת העסקה עם אלקטרה וסלקום תידרש אלקטרה צריכה להחזיר חלק מהתדרים שברשות גולן, ולכל הפחות את תדרי ה-2,100 מגה-הרץ בהם היא מחזיקה ושבהם היא לא משתמשת.

באקספון מאמינים כי המשרד לא יקח להם את התדרים כל עוד הם מראים נכונות להיכנס לשוק וממתינים להחלטת המשרד בעניין הרישיון וההסכם לאיחוד רשתות עם סלקום.

יחד עם זאת לדברי בכיר במשרד התקשורת, ישנו חוסר שביעות רצון מהעובדה שאקספון מחזיקה בתדרים יקרי ערך שעליהם שילמה מחיר מופחת כשחקן חדש, אך עדיין למרות שנתיים שחלפו היא אינה עושה בהם שימוש והיא גם לא משלמת בגינם אגרות תדרים (כי טרם קבלה רישיון).