נעילה חיובית בוול סטריט; הדאו קרוב ל-20 אלף נק'

המסחר בבורסות אירופה הסתיים בעליות ■ נעילה מעורבת בבורסות אסיה ■ הנפט עלה ביותר מ-1% ■ וולט דיסני וגולדמן זקס ממשיכות לרכז עניין

 בוול סטריט/ צילום: רויטרס
בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט הסתיים היום (ד') בעליות שערים, בעוד המשקיעים מעכלים את הפתיחה החיובית של השנה, לאחר שאמש ננעל יום המסחר הראשון בשנת 2017 בעליות שערים.

המסחר בבורסות אירופה מתנהל בירידות, והמסחר בבורסות אסיה ננעל במגמה מעורבת, כשמדד הניקיי היפני בלט לחיוב וטיפס בכ-2.5%.  נתון האינפלציה באירופה הצביע על עלייה בקצב האינפלציה לרמה של 1.1% בדצמבר, העלייה החדה ביותר מזה כ-3 שנים.

 

 

 

סקירה שבוצעה על ידי אנליסטים בבית ההשקעות פסגות, צופה כי הצמיחה הגלובלית תרשום ב-2017 שיפור נוסף, וסביבת האינפלציה צפויה לעלות. ב-2016 מגמת ההרחבה הכמותית בעולם הגיעה לשיאה ובשנה שלפנינו ישנה ציפייה להאצה בקצב העלאות הריבית בארה"ב, צמצום היקף רכישות האג"ח באירופה ויציבות במדיניות המוניטרית של יפן.

בד בבד, המדיניות הפיסקאלית תהפוך להיות מרחיבה יותר, כאשר ביפן תהליך התהליך כבר החל, בארה"ב הוא יתחיל במהלך השנה ובאירופה יתחילו לראות ניצנים של הרחבה לאחר התבססות הממשלות החדשות. הסיכונים העיקריים לשוקי המניות ב-2017 מגיעים מהתחום הפוליטי בו קיימת אי ודאות גדולה. בנוסף, אופטימיות יתר, המגולמת כיום במחירים, לגבי השלכות מדיניות טראמפ על רווחי הפירמות בארה"ב, ותמחור חסר של הסכנה ממדיניות פרוטקציוניסטית אפשרית מצד הממשל החדש, מהווים גם הם סיכון בחודשים הקרובים.

לאחר שאמש רשם ירידות, הנפט  תיקן היום. מחירי הנפט עלו היום לאור הציפיות כי ערב הסעודית תדבק בהסכם בין מדינות קרטל אופ"ק שצפוי לקבל תוקף החל מהחודש ותעלה את מחיריה.

גזרת המאקרו דלילה היום. מניית וולט דיסני  וגולדמן זקס  המשיכו לרכז עניין. אתמול שינו אנליסטים ב-Evercore את המלצתם למניית וולט דיסני ל"קנייה" מ"החזק", והעלו את מחיר היעד מ-103 דולר למניה ל-120 דולר. 

קומפיוג'ן  שדיווחה על תוצאות טובות בניסוי ריכזה עניין. החברה דיווחה היום על תוצאות במודלים בבעלי חיים. בניגוד לתרופות קיימות לטיפול במחלות אוטואימיוניות, התוצאות של CGEN-15001 הראו פוטנציאל להשפעה תרפויטית ארוכת טווח וגם מסוגלות למנוע דיכוי כללי של מערכת החיסון. CGEN-15001 הוא חלבון המבוסס על מקטע מחלבון בקרה של מערכת החיסון שהתגלה על ידי קומפיוג'ן.

סיוה  המשיכה במומנטום החיובי מאתמול למרות שנפח המסחר במניה נמוך. החברה הודיעה אתמול על הסכם חדש שחתמה עליו בסין.