יציבות בסיום המסחר באירופה; מניות הקמעונאות במוקד

נעילה חיובית אתמול בוול סטריט ■ פרוטוקולי הפד חשפו אתמול כי חברי הבנק המרכזי חוששים מעלייה חדה באינפלציה כתוצאה מהתוכניות שטראמפ מתכנן

בורסת אירופה / צילום: רויטרס
בורסת אירופה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה הסתיים היום (ה') ביציבות, בהתאם למגמה שאפיינה את המסחר בבורסות אסיה ולאחר נעילה חיובית אתמול בוול סטריט. המסחר בארה"ב מתנהל היום במגמה שלילית בעקבות מכירות חלשות של הקמעונאיות בתקופת החגים.

 

אתמול פורסמו פרוטוקולי ישיבת הריבית האחרונה של הפד, שהצביעו על כך שחברי ועדת השוק הפתוח העריכו כי קצב העלאות הריבית יהיה גבוה יותר מאשר תכננו. חברי הפד העריכו כי אם שיעור האבטלה יירד מתחת ל-4.5%, האינפלציה עלולה לזנק לרמות מסוכנות ולכן הבנק המרכזי יהיה חייב להגיב בהתאם באמצעות העלאת הריביות בקצב גבוה יותר. 

המשקיעים בעולם ממתינים כעת לנתונים מהותיים שיפורסמו היום ומחר, במרכזם דוח התעסוקה לחודש דצמבר, שיסכם גם את שנת 2016.

סקטור הקמעונאות באירופה בולט במסחר, לאחר שאתמול מניות בסקטור רשמו ירידות חדות בצל פרסום מדד מנהלי הרכש בתחום הקמעונאות בגוש האירו, שהצביע על התכווצות בפעילות.

מניית דויטשה בנק נסחרת היום בעליות קלות, לאחר שהבנק הגרמני הודיע אתמול כי הגיע להסכמות עם הרשויות בארה"ב, שהאשימו אותו בתרמית מס. דויטשה בנק ישלם לרשויות כ-95 מיליון דולר במסגרת ההסכמות.

המסחר בבורסות אסיה ננעל היום (ה') במגמה מעורבת, בעוד הדולר נסוג משיא של 14 חודשים, מחירי הנפט יורדים ולאחר שאתמול ננעל כאמור המסחר בארה"ב בעליות שערים.

 

 

בהונג קונג פורסם היום מדד מנהלי הרכש, שטיפס בדצמבר לרמה של 50.3 נקודות, לעומת 49.5 נקודות בנובמבר. קריאה מעל 50 נקודות מעידה על התרחבות בפעילות הכלכלית.

מניות היצוא היפניות נסחרו היום בירידות קלות על רקע התחזקות הין מול הדולר. נציין את קנון וטויוטה.