רוצים לבשל כמו שף? תדאגו לאביזרי מטבח מתקדמים

השפים הפכו לגיבורי תרבות נערצים ולמודלים (עשירים) לחיקוי, ושוק מוצרי המטבח והבישול המקצועיים קיבל דחיפה עסקית וטכנולוגית שלא הייתה מביישת שום ענף היי-טק

תיאורטית, הטלוויזיה היא המדיה הכי פחות מתאימה לתכנים שקשורים באוכל. בהיעדר יכולת להריח - ובוודאי שלטעום - את המוצרים והתבשילים המוצגים, נאלצים הצופים להסתפק בדמיון מודרך ובלימוד אספקטים טכניים של בישול. אבל באורח פלא דווקא הטלוויזיה הפכה בשנים האחרונות את עולם הבישול ללהיט גלובלי. השפים הפכו לגיבורי תרבות נערצים ולמודלים (עשירים) לחיקוי, ושוק מוצרי המטבח והבישול המקצועיים קיבל דחיפה עסקית וטכנולוגית, שלא הייתה מביישת שום ענף היי-טק. לטובת מי שרוצה להרגיש "בעניינים" או לפחות להרשים את אורחיו במילה האחרונה (גם אם הוא מזמין קייטרינג, כמו כולם) ליקטנו כאן כמה חידושים.

שף אלחוטי

מכשיר הסו-וויד (Sous-Vide) נחשב כיום לגאדג'ט אולטימטיבי במטבח של שפים מקצועיים ובשלנים בשל יכולתו לבשל במים בצורה מדויקת ובטמפרטורות נמוכות נתחי בשר, ירקות ומצרכים נוספים, שארוזים בוואקום. אולם התפעול האופטימלי של המכשירים הללו דרש עד היום מיומנות ותשומת לב, שאינם מצויים בהכרח ברשותו של הבשלן החובב.

פתרון לבעיה מציע המותג Gourmia בדמות מכשיר סו-וויד עם חיבור לאינטרנט ושליטה מרחוק באמצעות אפליקציה. המכשיר בהספק 1,200 וואט מתחבר לכל סיר מתכת ולאחר החיבור לסמארטפון, דרך הרשת הביתית, יכול הבשלן החובב לקבל מידע בזמן אמת על תהליך הבישול, לשנות מאפיינים שונים במכשיר תוך כדי בישול - כמו שינוי מדויק של הטמפרטורה ברמת דיוק של 0.1 מעלה - ואף לבחור מראש בתוכניות בישול שמותאמות למתכונים שונים. המכשיר עולה באמזון כ-120 דולר לפני משלוח.

מאותו בית יוצר מגיע גם מכשיר טיגון באוויר חם שמסוגל לטגן, לאפות ולצלות מגוון רחב של מוצרים ומתכונים ללא שמן. גם כאן השליטה והבקרה מתבצעות באמצעות ממשק אלחוטי לאפליקציה טלפונית או באמצעות צג המגע המובנה. המחיר כ-150 דולר.

להתעורר עם ריח

לריח של מזון יש השפעה חיובית גם על רמת הערנות והחיוניות. עבור מי שמזון מהווה עבורו סיבה טובה - ואולי מרכזית - להתעורר בבוקר, מיועד השעון המעורר שנקרא Sensorwake. המוצר מעוצב כמו שעון מעורר מקובל אולם במקום להשמיע צפצוף בשעת היקיצה היעודה הוא מפיץ בחלל החדר ריחות מעוררים, שאמורים להוציא מהמיטה גם ישנים כבדים בתוך כ-2 דקות (אם כי קיים גם גיבוי של מעורר רגיל). את הריחות, שמפוזרים ללא חימום, מטעינים לתוך השעון באמצעות קפסולות ריח מיוחדות, שכל אחת מהן אמורה להספיק לכ-30 יום. רשימת הריחות כוללת קרואסון חם, טוסט וניל, אספרסו, מנטה, שוקולד ועוד. המכשיר החל את דרכו כפרויקט של אתר גיוס ההמונים קיקסטארטר וכיום הוא נמכר בכ-109 דולר בארה"ב פלוס כ-5 דולר לכל קפסולת ריח.

לערבב כמו מקצוענים

עוד מוצר חדשני, שהחל את דרכו בקיקסטארטר ויוצא בימים אלה לשוק האמריקני הוא הברמן האוטומטי המכונה Bibo Barmaid. זהו מוצר חשמלי קומפקטי, שניצב על הדלפק במטבח ואמור להכין קוקטיילים אלכוהוליים מקצועיים בלחיצת כפתור. כדי להכין משקה צריך רק למלא את המכשיר במים, להזין לתוכו שקית וואקום מיוחדת שמסופקת על ידי היצרן ומכילה את תמצית המשקה ולהוסיף כמות מדודה של קרח ואלכוהול.

בעת ההשקה בינואר אמורה החברה להציע שש אריזות עם טעמים שונים, שגובשו על ידי "מיקסולוגים" מומחים. ביניהם קוקטייל מלון-מלפפון, מאי-טאי, מרגריטה קלאסית, פונץ' רום, אפלטיני ועוד. לטענת החברה ברבעון השני של השנה יצורפו למבחר עוד טעמים רבים כמו גם מארזים, שמכילים בתוכם כמות מדודה של אלכוהול לערבוב אוטומטי. עד אז נדרשים הרוכשים להוסיף את האלכוהול ידנית. המחיר המשוער כ-220 דולר.

 

האח החכם של הטוסטר אובן

הטוסטר אובן הביתי נחשב בדרך כלל לגרסה זולה ומוגבלת של תנור האפייה הביתי או מכשיר המיקרו. אולם המכשיר החדש של פנסוניק, HX100, אמור לשבור את הסטיגמה. בתוך ממדים קומפקטיים וגוף אלגנטי מפלדת אל-חלד מצליח המכשיר לשלב שתי שיטות חימום מקבילות - באמצעות השראה מגנטית (אינדוקציה) ובאמצעות חימום אינפרא-אדום כפול.

השילוב של שיטת האינדוקציה, שהייתה מקובלת עד כה במכשירי מטבח הרבה יותר גדולים ויקרים, מאפשר הכנה מהירה של מגוון רחב של מאכלים ברמת דיוק גבוהה, שאינה מקובלת במכשירים קומפקטיים רגילים, כולל אפייה מבוקרת ומדויקת של קינוחים, הפשרה מהירה, השחמה ובישול תבשילי קדירה מורכבים ועוד. המכשיר מגיע עם תפריטי אופציות מובנים ועם מתכונים מתוכנתים מראש, שהוכנו על ידי שפים. המכשיר יצא לשוק האמריקני בנובמבר לאחר השקה מוצלחת ביפן ומחירו כ-600 דולר.