הבורסות באירופה ננעלו בעליות בעקבות פרסום נתוני המאקרו

בארה"ב התפרסמו היום נתוני שוק העבודה לחודש דצמבר ■ בגוש האירו נרשם בדצמבר שיפור במדד הסנטימנט הכלכלי לרמה של 107.8 נק', לעומת 106.6 נק' בנובמבר

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

בורסות אירופה ננעלו היום (ו') בעליות שערים, בעוד המסחר בוול סטריט מתנהל במגמה חיובית. 

 

בגוש האירו נרשם בדצמבר שיפור במדד הסנטימנט הכלכלי לרמה של 107.8 נק' לעומת 106.6 נק' בנובמבר. המכירות הקמעונאיות בגוש רשמו ירידה של 0.4% בנובמבר לעומת אוקטובר. 

בארה"ב התפרסמו היום לפני תחילת המסחר נתוני שוק העבודה לחודש דצמבר, כשנתוני האבטלה הצביעו על עלייה של 0.1% לרמה של 4.7%.

שלשום פורסמו פרוטוקולי ישיבת הריבית האחרונה של הפד, שנערכה לפני כ-3 שבועות ובסופה הודיעה יו"ר הפד, ג'נט ילן, על העלאת הריבית בארה"ב. הפרוטוקולים הצביעו על כך שחברי ועדת השוק הפתוח העריכו כי קצב העלאות הריבית יהיה גבוה יותר מאשר תכננו. חברי הפד העריכו כי אם שיעור האבטלה יירד מתחת ל-4.5%, האינפלציה עלולה לזנק לרמות מסוכנות ולכן הבנק המרכזי יהיה חייב להגיב בהתאם באמצעות העלאת הריביות בקצב גבוה יותר.

מניית פיאט עלתה על רקע המלצה חיובית מבית ההשקעות גולדמן זאקס.

באסיה הסתיים המסחר במגמה מעורבת. מניות של יצרניות כלי הרכב היפניות איבדו גובה על רקע התחזקות הין והערות של הנשיא הנבחר טראמפ נגד טויוטה.

 

מניות טויוטה ירדו ב-2% לאחר שטראמפ צייץ בטוויטר אתמול כי הוא יטיל מס גבוה על טויוטה אם תקים מפעל מחוץ לארה"ב. בתגובה אמר היום שר המסחר היפני כי לחברות היפניות יש את היכולת והרצון לתרום ליצירת מקומות עבודה בארה"ב.

מניות ניסאן, הונדה ומאזדה מוטור נסחרו בירידות של 1.5% עד 3%.

כלכלני בנק לאומי מציינים בסקירתם השבועית כי  "בטווח הארוך, שינויים מהותיים במדיניות הפיסקאלית בארה"ב עשויים להביא לשיפור ברווחיות הפירמות, ולצד זאת עלולים להיות מלווים בהתפתחות גורמי סיכון לכלכלה העולמית (קיטון בסחר העולמי, גידול נוסף בחוב הממשלתי, עלייה בסביבת האינפלציה, סיכוני מטבע ועוד). לאור רמת התמחור הגבוהה בשאר אפיקי ההשקעה, האפיק המנייתי נותר אפיק מרכזי בתיק ההשקעות המומלץ". 

מניית סמסונג אלקטרוניקס נסחרה בעלייה של 2% לאחר שהחברה הודיעה כי היא צופה גידול של 50% ברווח התפעולי ברבעון הרביעי של 2016.