"אנחנו עושים לשוק האפליקציות את מה ש-WIX עשו לשוק האתרים"

APPSVILLAGE מאפשר לכל עסק לפתח אפליקציה ב-15 שניות בלבדד עם פיצ'רים הכוללים שליחת התראות, צ'ט עם לקוחות, מכירה עם סליקה, מידע על העסק, ועוד

סטארטאפ / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
סטארטאפ / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

 APPSVILLAGE , סטארט אפ שהוקם לפני שנה, שם לו למטרה להפוך את יצירת האפליקציה לזמין לכל עסק. הסטארט אפ, שהוקם על ידי שלושה חברים שזה להם המיזם השני שהם מפתחים יחד, מאפשר לכל עסק לפתח אפליקציה ב-15 שניות בלבד עם פיצ'רים הכוללים שליחת התראות, צ'ט עם לקוחות, מכירה עם סליקה, מידע על העסק, ועוד הרבה פיצ’רים אחרים לעסקים.

"שוק האפליקציות לא השתנה מאז הושק האייפון הראשון", אומר מאקס בלובנד, שותף ומייסד החברה. "למעשה השוק מאוד דומה לשוק פיתוח אתרי האינטרנט ערב כניסתה של WIX - שוק פרוץ, בו כל חברת פיתוח נוקבת באיזה מחיר שהיא חפצה ומחירי האפליקציות הגיעו לממדים גבוהים מאוד. חברת APPSVILLAGE למעשה משנה את התפישה הזו ומביאה מודל חדש- הקמת אפליקציה תוך 15 שניות, עם אפשרות לבחור לעצמך את השדות והאפיון שלך - וכל זאת ללא עלות, אלא רק בדמי מנוי קבועים ונמוכים מאוד".

על פי נתוני אפל בשנת 2014 הרוויחו מפתחי אפליקציות למעלה מ-10 מיליארד דולר וכיום שכר של מפתח אפליקציות למובייל עם ניסיון יכול להגיע לעד 25 אלף שקל. ולכן, בין השאר, מחירי האפליקציות גבוהים.

" APPSVILLAGE הוקמה מתוך בעיה שזיהינו בשוק האפליקציות לעסקים" מספר בלובנד "היום לכל עסק כמעט יש אתר אינטרנט, אך אתר אינטרנט משמש בעיקר ככרטיס ביקור לעסק, לעומת זאת אפליקציה הינה כלי מכירות אקטיבי ואינטרקטיבי שדואג לשמור על קשר ישיר עם הלקוחות הנאמנים של העסק, זאת הוא עושה על ידי הודעות פוש, צ'ט אישי ועוד" מוסיף בלובנד "באופן כללי עולם המובייל וממשק המשתמש הוא פרמטר אקוטי בכל השימוש במדיה דיגיטלית. מכיוון שאפליקציה נחשבת למוצר יקר הדורש ידע, פיתוח, משאבים וניסיון, בעלי עסקים לא מסוגלים לייצר לעצמם אפליקציה בסכום השווה לכל כיס, APPSVILLAGE הוקמה על מנת להוות פלטפורמה קלה לבניית אפליקציה ידידותית לכל משתמש".

איך זה עובד?

"כל בעל עסק אשר בבעלותו דף בפייסבוק יכול להיכנס לאתר שלנו appv.co לבחור את דף הפייסבוק העסקי שלו רוצה לבנות אפליקציה ולקבל תצוגה מקדימה לנראות ולפיצ'רים של האפליקציה שהוא יכול לקבל. במידה והיא מתאימה לו הוא מכניס פרטי אשראי ואנחנו דואגים לזה שהאפליקציה תשלח לחנויות האפליקציה. בד"כ תוך שבוע -שבועיים היא תהיה זמינה להורדה באפ סטור ובגוגל פליי".

מה גודל השוק הפוטנציאלי שלכם ?

" זהו שוק של בערך 12 מיליארד דולר בשנה שבתוכו כל העסקים שמשקיעים כמה עשרות דולרים באתר ובפייסבוק בחודש כדי לקדם את העסק שלהם. עסק פעיל בפייסבוק מוציא בממוצע כ-50 דולר בחודש, ולעומת זאת אצלנו ב-20 דולר הוא מקבל אפליקציה משלו שמתאימה לכל המכשירים , ה-engagement גבוה פי 15 יותר מפייסבוק מכיוון שמדובר בשילוב של אפליקציה ייעודית עם פיצ’רים והלקוחות הכי חזקים של בית העסק".

שלושת מייסדי החברה - מאקס בלובנד, נדב דניאל ושחר היידו, הגיעו מתחום מדעי המחשב ובעלי רקע עשיר בפיתוח ויזמות הייטק. את המימון - 300 אלף דולר עד כה - גייסו השלושה ממשקיעים פרטיים. "זו הדרך שלנו להשאיר לעצמנו כמה שיותר מן החברה" הם אומרים ומוסיפים "אנחנו לא רוצים להגיע למצב שבו העברנו את רוב הבעלות על החברה לקרנות, ובמחירים נמוכים". 

חוץ מהסטארט-אפ הנוכחי, הקימו שלושת המייסדים סטארט-אפ אחר בשנת 2005 שנקרא סיילנט קומיוניקיישן בה פיתחו אפליקציה שהציע פתרון משלים לתא הקולי בתחום אשר אפשר ללקוחות הסלולר לקבל את הודעות התא הקולי לטלפון מתורגם לטקסט וגם אפשרות לשמוע אותן ללא צורך להתקשר למענה הקולי. גייסו כ 8 מיליון דולר והיו להם למעלה מ-5 מיליון מנויים (רובם מארה"ב) . המשקיעה העיקרית שלהם הייתה קרן "סקויה קפיטל".

מה קרה לסטארט-אפ?

"ההתקדמות הטכנולוגית לא פסחה על התחום בו עסקנו... עם הזמן התא קולי איבד מהאטרקטיביות שלו עם התגברות השימושים באפליקציות של וואטסאפ, line ועוד. והשימוש בתא הקולי צנח באופן משמעותי וכך גם היתרון שהיה לנו בשוק. בנקודה מסוימת הבנו כי "צריך לשחרר" ולהמשיך הלאה, וכך עשינו. עשינו את המיטב, למדנו וצברנו ניסיון".

איך מתאוששים ממצב כזה?

"תלוי איך מסתכלים על זה. אנחנו רואים את הכל כחלק מהדרך אז אפשר לראות את זה כחלק מההצלחה. יצאנו עם הרבה ניסיון ואספנו המון כלים כדי להקים חברה מוצלחת, יצרנו המון קשרים בכל התחומים הקשורים לניהול עסק בדגש על סטארט-אפ, מיישרים מבט ושואפים הכי גבוה שאפשר".

מהו מודל התמחור שלכם ?

" החברה שלנו מאפשרת 30 יום ניסיון ללא עלות וללא התחייבות", מסביר בלובנד " לאחר מכן השימוש בשירות עולה 19.90 דולר לחודש + 5% עמלה על כל קניית מוצר. בכל נקודת זמן ניתן לצאת מהעסקה ללא כל התחייבות".

לאן אתם מכוונים את APPSVILLAGE ?

"אנו מכוונים הכי גבוה שרק ניתן להגיע. אנחנו עושים לשוק האפליקציות את מה ש-WIX עשו לשוק האתרים. המטרה שלנו היא בעיקר להנגיש עבור כל סוגי העסקים את האפשרות להשיק אפליקציה משלהם לעסק ובקלות. יש לנו למעלה מ-200 בתי עסק ישראלים תוך 3 חודשים, הכל אורגני ובימים אלה אנו פורצים לשוק האמריקאי עם כמה לקוחות שכבר משתמשים בשירותנו, ולשוק האירופאי ניכנס בחודשים הקרובים".

איך מוצאים משקיעים?

"לא מוצאים משקיעים, אם יש לך מוצר טוב וצוות טוב אז משקיעים מוצאים אותך. היום למשקיעים יש את כל הכלים לאתר חברות, גם בשלבים המוקדמים של הסטארט-אפ. מלבד זה, כל יזם חייב להיעזר במעגל הקרוב שלו כדי למנף את לקדם את החברה ולרקום קשרים עסקיים הקשורים בחברה. פעולות אלה באורך פלא יביאו את המשקיעים אליו".

איזו עצה היית נותן ליזמים צעירים?

"היו בני אדם. נחמדים סובלניים ומענטשים דבר ראשון. ההצלחה היא בכח ההתמדה והשמחה. כל השאר יגיע. באופן המעשי יותר, קחו למודל חברה דומה או חברה מהתחום שלכם שהיא מוצלחת ונסו ללמוד מהתהליכים שהיא עברה".