חקירת הירי בפלורידה; ה-FBI: "לא פוסלים שמדובר בטרור"

(עדכון) - בתדריך לכתבים אמרו חוקרי תקרית הירי בפלורידה בה נרצחו 5 בני אדם כי היורה, אסטבן סנטיאגו, הגיע במיוחד לשדה התעופה בפורט לודרדייל כדי לבצע את המתקפה ■ הם ציינו כי החשוד משתף פעולה: "לא זיהינו עדיין מניע ספציפי, כל הכיוונים נבדקים"

שדה תעופה / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
שדה תעופה / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

היורה שפתח באש והרג חמישה בני אדם בשדה תעופה בפלורידה ביצע את המעשה בכוונה תחילה ולאחר תכנון, כך אומר סוכן ה-FBI ג'ורג' פירו. במסיבת עיתונאים שקיים הוסיף כי "לא זוהו מניעים ספציפיים שהובילו למתקפה הזו". לדברי הסוכן, טרם נשללה האפשרות כי מדובר במתקפת טרור. "לא פסלנו שום כיוון חקירה עדיין", הבהיר, "אנחנו ממשיכים לבחון את כל הכיוונים וכל המניעים".

אסטבן סנטיאגו פתח באש לאחר ששלף רובה מתיק אותו אסף ממסוע המזוודות. על פי עדי ראייה, הוא אסף את התיק, הוציא ממנו את הנשק ופתח באש. כתוצאה מהירי נהרגו חמישה בני אדם ונפצעו שמונה נוספים. 40 בני אדם נוספים נפצעו במהלך ההמלטות משדה התעופה.

סנטיאגו נעצר ללא התנגדות, ולדברי הסוכן משתף פעולה עם חוקריו. בעבר נשלח לבדיקה פסיכיאטרית לאחר בידור משונה למשרדי ה-FBI באלסקה. בו טען כי רשויות המודיעין האמריקניות הנחו אותו להלחם עבור דאע"ש. עם זאת, הוא לא הושם ברשימת החשודים בטרור עליהם נאסר לטוס ברחבי ארצות הברית. סנטיאגו, בן 26, חי באלסקה, שם עבד כמאבטח. בעבר שימש כחלק מהמשמר הלאומי. הוא שירת במשך תשע שנים, בהן גם 10 חודשים בעירק במהלכם זכה לעיטור כבוד, אולם שוחרר משירות באוגוסט האחרון בשל ביצועים לוקים בחסר.

בתחילה התקבלו דיווחים כי סנטיאגו ביצע את המעשה בשל עימות בו היה מעורב במהלך טיסתו לפלורידה, אולם כיוון זה נשלל. "על פי דיווחים של הצוות והנוסעים בטיסה, לא היה כל עימות במהלכה", הבהירו מדוברות חברת התעופה דלתא, שעל טיסתה היה סנטיאגו.

אחד מהעדים לאירוע סיפר כי התוקף "ירה ישירות לעברנו", בשעה שהנוסעים המתינו למזוודותיהם בעמדת האיסוף. "הורדתי את הראש שלי והתפללתי", הוסיף. עד ראייה נוסף תיאר כי "לא היה שום הגיון בתקיפה הזו, הוא לא אמר כלום, היה שקט ולא צעק אפילו פעם אחת". ארי פליישר, שבעבר שימש כקצין העיתונאות עבור נשיא ארצות הברית לשעבר בוש, נכח במקום. "נורו יריות וכולם החלו לרוץ לכל מקום", הוא צייץ. "כרגע הכול נראה רגוע, אבל המשטרה עדיין לא נותנת לאף אחד לצאת משדה התעופה".