סיטי גרופ: הדולר לקראת ראלי שלא נראה כמותו משנות ה-80'

סיטי גרופ מצטרף היום לדויטשה בנק ומיישר קו עם התחזיות שתכנית תמריצים של טראמפ תוביל לראלי בדולר, גם אם הפדרל ריזרב ינקוט פעולה ניצית ■ למדריך השקעה בפורקס

דונלד טראמפ / צילום: רויטרס
דונלד טראמפ / צילום: רויטרס

אם נשיא ארה"ב הנכנס, דונלד טראמפ, יוצא לפועל את תוכנית התמריצים שהוא מדבר עליה, הדולר יטוס לראלי שלא נראה כמוהו משנות ה-80' - כך מעריך היום (א') סטיבן אנגלנדר, ראש מחלקת אסטרטגיה בסיטי גרופ. לסיטי גרופ קדם דויטשה בנק, שצופה אף הוא ראלי משמעותי לדולר. 

בסך-הכול מעריך אנגלנדר כי פוטנציאל הראלי של הדולר עומד על 10% מול האירו ויין היפני, כשהדולר יכול אף להגיע לרמה של 90 סנט לאירו ו-130 ין יפאני לדולר. אנגלנדר לא נוקב בלוחות זמנים, אך ככל הנראה מדובר בטווח הקצר.

ההערכה של סיטי גרופ' פורסמה לאחר דוח התעסוקה האמריקאי שעמד על 4.7%, גבוה אך במעט משיעור האבטלה בחודש נובמבר שעמד על 4.6%. לנתון חזק זה יש לצרף את האבטלה במגזר הייצור, המסחר והשירותים שם נרשמו בחודש דצמבר 156 אלף מובטלים לעומת התחזיות שצפו 175 אלף מובטלים ורמת האבטלה במגזר הלא חקלאי בחודש נובמבר שעמדה על 204 אלף.

נתוני שוק העבודה המשופרים באים לידי ביטוי גם ברמות השכר שעלו בחודש דצמבר ב-0.4% לאחר ירידה של 0.1% בחודש נובמבר ותחזית לעלייה של 0.3%.

כאן המקום לציין כי מרבית האנליסטים בוול סטריט צופים ראלי של הדולר עם כניסתו של טראמפ לבית הלבן, אבל סיטי גרופ ודויטשה בנק הם השוריים ביותר. קונצנזוס ההערכות מדבר על רמה של 1.06 דולר לאירו לא רחוק מהרמה בה נסחר צמד המטבעות דולר/אירו בסוף השבוע. קונצנזוס האנליסטים צופה היחלשות של הדולר מול היין היפני עד לסוף השנה, אז, להערכתם, ייסחר המטבע האמריקאי ברמה של 115 יין לדולר לעומת רמה של 117 יין לדולר בסוף השבוע.