בורסות אירופה סגרו במגמה מעורבת; מיי הפילה את הליש"ט ב-1%

רה"מ בבריטניה רמזה כי בריטניה מוכנה לפרוש לחלוטין מהאיחוד האירופי, גם מהשוק המשותף ■ נעילה חיובית בבורסות אסיה ■ סמסונג: הרווחים ברבעון הרביעי של השנה זינקו ככל הנראה בכ-50%

בורסת אירופה / צילום: רויטרס
בורסת אירופה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ב') במגמה מעורבת, לאחר שבורסות אסיה ננעלו בעליות, כשבבורסות יפן לא מתקיימת פעילות לרגל חופשה. המסחר בוול סטריט מתקיים במגמה מעורבת.

 

הליש"ט צנחה היום בכ-1% מול הדולר וזאת לאחר שראש ממשלת בריטניה תרזה מיי הבהירה אתמול כי אומנם בריטניה תמשיך לנהל מו"מ עם מדינות האיחוד האירופי לגבי הדרך האופטימלית לפרישת המדינה מהאיחוד, אך בכל מקרה היא מוכנה לאפשרות של פרישה מלאה מהאיחוד, גם אם המו"מ ייכשל והיא תאבד את הגישה לשוק האירופי המשותף. "אנחנו עוזבים את האיחוד אך עדיין מחפשים את העסקה הטובה ביותר".

השבעתו של נשיא ארה"ב הנבחר דונלד טראמפ מתקרבת, ה-20 בינואר, ורבים בשוק מתחילים לשאול עצמם האם הראלי האדיר שניצת בשווקים לאחר בחירתו המפתיעה יחזיק מים. טראמפ עצמו יערוך מחרתיים מסיבת עיתונאים, ומעניין יהיה לראות כיצד יגיבו השווקים לדברים.

"השוק מצפה יותר מדי מטראמפ. יש עדיין הרבה אי ודאות, שנראה כי השווקים מתעלמים ממנה לעת עתה", ציינו ב-CMC Markets.

 

מניות הפארמה ריכזו עניין, לאחר שאיפסן הצרפתית הודיעה על כוונתה לרכוש זכויות על תרופות לטיפול במחלת הסרטן של חברת Merrimack Pharmaceuticals Inc.

Rio Tinto  ריכזה עניין שלילי לאחר שמשרד התעשייה, החדשנות והמדע האוסטרלי חתך את תחזיות המחיר לעפרות הברזל ל-51.6 דולר לטון השנה, ו-46.7 דולר לטון ב-2018, זאת לעומת מחיר נוכחי של כ-80 דולר לטון.

Samsung  ריכזה עניין לאחר שדיווחה כי רווחיה ברבעון הרבעוני של השנה יזנקו ככל הנראה בכ-50% לעומת הרבעון הרביעי של 2015, הודות למכירות שבבים חזקות והתאוששות בסקטור הסמארטפונים.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]