"המנכ"ל השנוא בעולם" הטריד עיתונאית והושעה מטוויטר

מרטין שקרלי, מנכ"ל לשעבר של חברת פארמה קטנה שעורר סערה בארה"ב כאשר הקפיץ מחירה של תרופה מצילת חיים ב-5,000%, חזר לכותרות בימים האחרונים, לאחר שפתח בקמפיין רשת בטוויטר נגד עיתונאית צעירה שכתבה מאמר נגד טראמפ

מרטין שקרלי/ צילום:בלומברג
מרטין שקרלי/ צילום:בלומברג

הרשת החברתית טוויטר החליטה אתמול לחסום את החשבון של מרטין שקרלי, מנכ"ל לשעבר של חברת פארמה קטנה שעורר סערה לפני כשנה לאחר שהחליט להקפיץ מחירה של תרופה מצילת חיים ב-5,000%. זאת, לאחר שהטריד עיתונאית בשם לורן דוקה.

שקרלי, שצבר 200 אלף עוקבים בטוויטר, חזר לכותרות בימים האחרונים לאחר שפתח בקמפיין רשת נגד דוקה תוך שהוא טען בציניות כי הוא מאוהב בה ואף הציע לה להתלוות אליו לטקס ההשבעה של טראמפ. שקרלי לא הסתפק בזה ואף פרסם תמונות מפוברקות שלו איתה, שבמקור בעלה של דוקה הופיע בהן. זאת, לאחר שדוקה כתבה מאמר לפני מספר שבועות שיוצא נגד הנשיא הנבחר דונלד טראמפ.

דוקה לא נשארה חייבת וצייצה בטוויטר כי היא "מעדיפה לאכול את איבריה הפנימיים מאשר לצאת עם שקרלי". במקביל, היא פנתה באופן ישיר למנכ"ל טוויטר ג'ק דורסי ותהתה כיצד הרשת החברתית נותנת יד להטרדות של שקרלי. זמן קצר לאחר מכן, חשבון הטוויטר של שקרלי נחסם.

שקרלי, בן 33, לשעבר מנהל קרן גידור, ומנכ"ל חברת פארמה קטנה, בשם טורינג פרמצבטיקלס, זכה לכינוי "המנכ"ל השנוא בעולם", לאחר שהקפיץ את מחיר התרופה Daraprim, התרופה המאושרת היחידה לטוקסופלזמוזיס, זיהום טפילי מסכן חיים, שבו לוקים בעיקר נשים הרות, חולי סרטן וחולי אידס, מ-13.5 דולר ל-750 דולר לגלולה. הוא עשה זאת לפני כשנה, זמן קצר לאחר שטורינג רכשה זכויות למכירת הגלולה בארה"ב, לאחר ששילמה לחברה אחרת 55 מיליון דולר עבור כך. מספר חודשים לאחר מכן שקרלי נעצר בחשד לתרמית בניירות ערך.