מה מנכ"לית בזק סטלה הנדלר לא מספרת ללקוחות?

מי כותב עבור סטלה הנדלר את הפוסטים בפייסבוק? ואיך הדיל לכאורה עם שלמה פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת, משפיע על הלקוחות? ■ פרשנות

לפני כשבועיים החליטה סטלה הנדלר, מנכ"לית בזק, לפנות לציבור באופן ישיר ופתחה חשבון פייסבוק. בעמוד הועלו מספר פוסטים, כולם נכתבו כנראה בידי יועצים ודוברים ולא על-ידי סטלה הנדלר עצמה, וכולם עוסקים, איך לא, בביטול ההפרדה המבנית.

הנדלר אף הגדילה לעשות ופרסמה סרטון קצר המנסה להסביר לציבור מדוע כדאי לו לתמוך בביטול ההפרדה המבנית בבזק. "אם תבוטל ההפרדה המבנית, בזק תחסוך סכומי-עתק שיגולגלו אליכם הצרכנים", הבטיחה הנדלר, ו"כל משק-בית יחסוך כ-1,000 שקל בשנה בממוצע". נשמע טוב, לא?

הנדלר רק שכחה לומר כי היא מנהלת מונופול רווחי. אם היא רוצה להעניק הנחות לציבור הישראלי, היא לא זקוקה לביטול ההפרדה המבנית ולחיסכון בעלויות, היא יכולה להעניק הנחות עצומות כבר מחר בבוקר ועדיין להישאר החברה הכי רווחית בשוק התקשורת. אבל בזק, כמו שאתם יודעים, לא נתנה מעולם הנחות באופן יזום.

 

הנדלר שכחה להראות לכם, הלקוחות, את מה שבזק אומרת לשוק ההון. בפגישות עם אנליסטים ומשקיעים, בזק מספרת סיפור אחר לגמרי. בזק מספרת כי תוכל לחסוך מאות מיליוני שקלים, שיגולגלו לשורת הרווח שלה. היא אינה מתכוונת להשתמש בחיסכון הזה על-מנת להוזיל מחירים. אם תסתכלו על הזינוק במניית בזק מיד עם הפרסומים בעניין ביטול ההפרדה התאגידית, תראו לאיזה סטלה הנדלר מאמינים המשקיעים - לזו מהסרטון או לזו מהפגישות בארבע עיניים.

הנדלר שכחה לספר ללקוחות עוד משהו. היא שכחה לספר שהדיל לכאורה עם שלמה פילבר מנכ"ל משרד התקשורת מתייחס בכלל להפרדה תאגידית; הקלה רגולטורית שתאפשר לבעל השליטה בבזק שאול אלוביץ', האיש שמינה את הנדלר, להיפגש עם סכומי-עתק, אך לא תאפשר לבזק להציע את הטריפל עליו מדברת הנדלר בסרטון.

יתרה מכך, הקונצנזוס בשוק מדבר על כך שאם בזק תקבל ביטול הפרדה תאגידית כעת, זה ידחה לתקופה ארוכה מאוד את ביטול ההפרדה המבנית. טובתו של בעל השליטה בבזק, כך נראה, קודמת לטובתה של בזק עצמה.