טיפ יומי: אפסילון על חב' נדל"ן ישראלית שצומחת בקצב הייטק

באפסילון ממליצים על מניית מגה אור במחיר יעד של כ-33 שקל, גבוה בכ-17% ממחירה בבורסה

מגה אור / צילום: מצגת החברה
מגה אור / צילום: מצגת החברה

מגה אור  היא חברת נדל"ן שצומחת בקצב של חברת היי-טק והיד עוד נטויה. למגה אור מיקוד עסקי חד וברור. היא פועלת בישראל בלבד ומתמקדת במרכזים מסחריים פתוחים ונכסי תעשייה ולוגיסטיקה.

לחברה 23 נכסים מניבים, בהיקף של כ-170 אלף מ"ר, כשמתוכם 19 הינם מרכזיים מסחריים והשאר מרכזיים לוגיסטיים. החברה מקימה כיום עוד 10 נכסים בעיקר בתחום הלוגיסטיקה, שצפויים להיפתח עד תום הרבעון הראשון של 2018. ברגע שהקמתם החדשים תושלם, מגה אור צפויה להכפיל את היקף השטחים להשכרה ולהגדיל את ה-NOI השנתי בכ-60%.

בנוסף, אם עד היום מגה אור  פעלה בעיקר במרכזים המסחריים, בעוד כשנה כ-46% מה- NOI צפוי להגיע מהמרכזים הלוגיסטיים ובעוד כשנתיים תחום הלוגיסטיקה יהווה כ-70% מה-NOI של מגה אור.

קצבי הגידול המרשימים הם בעיקר תוצאה של יכולת יזום ושותפות עם ביג, רמי לוי וריט 1. לשותפות ישנו ערך רב. המרכזים המסחריים שנבנים בשותפות עם רמי לוי, מאפשרים לחברה מצד אחד להשכיר חלק משמעותי משטחי המרכזים שנבנים ומצד שני להכניס שותף פיננסי חזק לפרויקט.

נכסי החברה נמצאים בתפוסה ממוצעת של כ-100%. כמו-כן, חלק גדול מהשטחים בנכסים בהקמה מושכרים מראש לשוכרי עוגן חזקים לתקופות ארוכות.

להערכתנו, ברגע שמגה אור תסיים את הבנייה ותאכלס את הנכסים החדשים, דירוג החוב שלה עשוי לעלות בדרגה. על-מנת לשמור על מינוף סביר, החברה ביצעה מספר הנפקות הון לצורך הקמת הפרויקטים. בזכות הנפקות ההון ורווחי הייזום, ההון העצמי של מגה אור עלה מכ-190 מיליון שקל בסוף 2012 לכ-600 מיליון שקל כיום. מגה אור נסחרת מעל הונה העצמי לפי שווי של כ-800 מיליון שקל, בעיקר בזכות שיעורי ההיוון הגבוהים על הנכסים הקיימים ורווחי הייזום הצפויים שעדיין לא מקבלים את מלוא הביטוי בדוחות הכספיים.

לאור האסטרטגיה העסקית של החברה, הניהול השמרני והאחראי ויכולת הייזום, אנחנו סבורים שלמגה אור פוטנציאל רב וממליצים על המניה עם מחיר יעד של כ-33 שקל, גבוה בכ-17% ממחירה בבורסה.

להערכתנו, גם בשנים הקרובות החברה תפעל לאיתור הזדמנויות חדשות ותיזום הקמת נכסים חדשים, דבר שעשוי לתמוך בעתיד הנראה לעין בהעלאה של מחיר היעד.

■ הכותב, בן נובו שלם, הוא מנהל מחלקת מחקר באפסילון. הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם