דיאטה, הדור הבא: אכלת - שילמת; התעמלת - תוגמלת

אפליקציית PACT מציעה למשתמשים דיל ייחודי: קבלו כסף ממשתמשים אחרים עבור עמידה במטרותיכם ■ הצד השני: אם לא תעמדו בהן - תיאלצו לשלם

PACT. המפתחים מתגאים ב–92% הצלחה
PACT. המפתחים מתגאים ב–92% הצלחה

החלטתם לעשות יותר כושר, לאכול ירקות ולהימנע מפחמימות? האפליקציה PACT תקנוס אתכם אם לא תעמדו ביעדים - ותשלם לכם סכום סמלי אם כן.

בשבוע שעבר פירטנו על האפליקציות שמאפשרות לאנשי עמק הסיליקון ולחבריהם לתעד ולהנציח את "הבטחות השנה החדשה" שלהם. בוודאי לא תתפלאו לשמוע כי מרוב הסקרים שנערכו לרגל השנה החדשה עולה שההבטחה הנפוצה ביותר של האמריקאים לעצמם היא לאכול יותר בריא, לעשות יותר ספורט - ולרזות.

הבטחת ה"ממחר דיאטה" נולדה הרבה לפני מבול האפליקציות, אבל ההתקדמות המהירה הביאה לחידושים משמעותיים ומעניינים גם בתחום הזה. לצד האפליקציות השונות לספירת קלוריות ותיעוד יומני אכילה, צמחה אפליקציה קצת יותר אדג'ית.

"פאקט" (ברית, בלשון אחוקים אמריקאית) היא אחת האפליקציות היותר מעניינות וגם קצת שנויות במחלוקת של התקופה האחרונה, בגלל הקונספט החדשני שלה. ידוע הרי שגיימיפיקציה, היכולת להפוך כל דבר למשחק ותחרות, היא טרנד שקיים בכל מקום - מחינוך, דרך רפואה ועד מוטיבציית עובדים. פאקט לוקחת את הקונספט הזה צעד אחד קדימה, מביאה אותו לתחום הדיאטה והחיים הבריאים, והופכת אותו להתערבות של ממש - עם כסף אמיתי.

הקונספט הוא כזה: כשאתם נרשמים באפליקציה אתם "כורתים ברית" עם עצמכם ועם משתמשים אחרים ומתחייבים לעשות פעולות מסוימות: לרוץ ולעשות פעילות גופנית מספר מוגדר של פעמים בשבוע, לאכול בריא יותר וכדומה. כחלק מכריתת הברית הסלולרית הזאת באפליקציה - אתם גם "שמים כסף על השולחן" כדי להראות את הנכונות שלכם.

האפליקציה מודדת עד כמה המשתמשים עומדים ביעדים שהציבו לעצמם ומתגמלת אותם או קונסת אותם בהתאם - כך שהמשתמשים שעמדו ביעדים שלהם, התאמנו והתמידו בדיאטה - מקבלים תמורה כספית (סמלית) על חשבון אלה שלא עמדו ביעדיהם.

נשמע משונה? קצת, אולי, אבל גם די יעיל כשחושבים על זה - ומתברר שגם די מדרבן. "זה משהו אחד להתעצל לקום לחדר כושר - אבל כשאתה יודע שמאות אנשים יידעו שהברזת וגם ידרשו ממך כסף על זה, זה כבר משחק אחר. גם להיות יותר שמן מהאחרים שנרשמו איתי וגם לשלם להם על זה?", אומר ערן, שניסה את האפליקציה בשבועות האחרונים. "זה מרגיש מעט טיפשי לשלם לאנשים כסף על כך שהם הלכו לחדר כושר כשאני התעצלתי, אבל זה יוצר מחויבות וזה עוד משהו שאני שוקל כשאני מתעצל לקום מהכורסה וללכת למכון".

הבריתות הפופולריות ביותר קשורות לתדירות הביקור בחדר הכושר, הימנעות מאכילת לחם או מתוקים, ותדירות אכילות ירקות - כל הדברים שאמא שלכם תמיד הייתה גאה בכם כשעשיתם, אבל אף פעם לא ממש הציעה לשלם לכם עליהם.

ומי בכלל יודע שעצלנים שמנמנים לא יושבים להם בבית, כותבים שהם מתאמנים כל יום ונהנים מהכסף של האחרים שעובדים קשה, אתם שואלים?

מפתחי האפליקציה עמלו קשה כדי לבנות מנגון לווידוא הפעולות - שכולל מעקב GPS, תמונות וכו' - הכל כדי לוודא שכל מי שלוקח חלק בברית עומד בתנאי ההגינות של הקהילה. היזמים מבטיחים שלא ניתן לרמות את המערכת, ושמי שלא עומד בכללי הכבוד ההדדי של הקהילה - מוגלה לעולם של חדרי כושר שבו לא משלמים לו כשהוא משתמש בהם.

באתר האינטרנט של האפליקציה מתגאים ב-92% הצלחה וכ-12 מיליון אימוני כושר שתועדו - נתונים די מרשימים שמוכיחים שכשלאנשים יש מה להרוויח או להפסיד, קל הרבה יותר לדרבן אותם.