עליות מתונות בסיום המסחר בבורסות אירופה

נעילה מעורבת בוול סטריט אתמול; החוזים העתידיים בניו-יורק נסחרים בירידות ■ דריכות בשווקים לקראת מסיבת העיתונאים שייכנס היום דונלד טראמפ ■ נעילה מעורבת בבורסות אסיה

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה הסתיים היום (ד') בעליות קלות, על רקע המגמה המעורבת שחתמה אתמול את המסחר בבורסות ארה"ב. דריכות רבה נרשמת בשווקים לקראת מסיבת העיתונאים שייכנס היום בערב (שעון ישראל) הנשיא הנבחר של ארה"ב דונלד טראמפ. החוזים העתידיים על מדדי וול סטריט נסחרים בירידות קלות.

 

עיקר העניין בבורסות אירופה היה מסיבת העיתונאים שקיים הערב טראמפ, לראשונה מאז נבחר לנשיאות. טראמפ לא חידש דבר במסיבת העיתונאים ונראה שדווקא בגלל זה המשקיעים באירופה נרגעו.

מניית פולקסוואגן בלטה במסחר לאחר שהודיעה כי הגיעה להסכמות עם הרשויות בארה"ב ותשלם להן כ-4.3 מיליארד דולר בגין בפרשת זיוף נתוני הפליטה של כלי הרכב מתוצרתה.

המסחר בבורסות אסיה ננעל היום (ד') במגמה מעורבת.

 

אתמול כאמור ננעל המסחר בוול סטריט במגמה מעורבת, כאשר מדד הנאסד"ק העפיל לשיא חדש, זה היום השלישי ברציפות ומדד הדאו ג'ונס סגר בירידות, לאחר שפלרטט במהלך המסחר עם רף ה-20 אלף נקודות. 

מניית טושיבה זינקה בכ-6%, לאור דיווח לפיו היא נפגשה עם מספר בנקים שהעניקו לה אשראי והגיעה איתם להסכמות שונות בנוגע למצבת החוב שלה. ענקית האלקטרוניקה היפנית פרסמה אזהרת רווח בשלהי דצמבר והודיעה כי היא עלולה למחוק כמעט 800 מיליון דולר בדוחות הקרובים.

מניות המחצבים באוסטרליה רשמו עליות נאות בעקבות עלייה במחירי המתכות בעולם. נציין את ריו-טינטו,  Fortescue Metals  וכן את  BHP Billiton rose.