טראמפ לנתניהו: תהיה המנהיג הזר השני שאזמין לבית הלבן

מקור המידע – עוזריו של ראש הממשלה ■ מועד אפשרי – אולי כבר בתחילת פברואר ■ לבוא לטקס ההשבעה ב-20 בינואר – "לא רעיון טוב"

דונלד טראמפ ובנימין נתניהו/ צילום:רויטרס
דונלד טראמפ ובנימין נתניהו/ צילום:רויטרס

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, קיבל "הבטחה" מהנשיא המיועד של ארה"ב, דונלד טראמפ, כי הוא יהיה המנהיג הזר השני שיוזמן לביקור רשמי בבית הלבן - כך אמר האנליסט האמריקאי דייוויד מקובסקי, ממכון וושינגטון למדיניות במזרח התיכון ולשעבר חבר בצוות של משרד החוץ האמריקאי למשא-ומתן בין ישראל לפלסטינים. לדברי מקובסקי, הוא קיבל את המידע מעוזריו של ראש הממשלה בביקור בישראל.

מקובסקי דיבר השבוע באירוע לתורמים של שני ארגונים יהודיים בניו-יורק, שבו הוא דיבר בגנות BDS - התנועה שמקדמת חרם, משיכת השקעות וסנקציות נגד ישראל. דבריו פורסמו בראשונה באתר השמאלני מונדווייס.

"אני מניח שוולדימיר פוטין יהיה הראשון (שיוזמן)", אמר מקובסקי, ספק בצחוק ספק ברצינות, "אלא אם כן ראשת הממשלה הבריטית או ראש ממשלת קנדה יזכו בכבוד; זה יהיה יותר מסורתי. אך הם (עוזרי נתניהו) חושבים שהוא יוזמן בקרוב מאוד, אולי כבר בתחילת פברואר".

"אני יודע שיש שמועות (שנתניהו) יטוס לוושינגטון לטקס ההשבעה של טראמפ", הוסיף מקובסקי, "אך אנשי ראש הממשלה אמרו לי שלדעתם זה לא יהיה רעיון טוב. יהיה תאריך הביקור אשר יהיה, ייתכן שהוא ייערך לפני שרקס טילרסון, מועמדו של טראמפ לשר החוץ, ומועמדים אחרים יזכו באישור הסנט".

מקובסקי אמר כי הוא ביקר בישראל כדי להיפגש עם "כמה מאנשי נתניהו", לרבות אנשים שעוסקים בביטחון ודיפלומטים, בגלל חששו מתוצאות קשות של צעדים שגויים שעלולים לנקוט נתניהו וטראמפ.