נייס מבטלת חלוקת הדיבידנד ותגייס אג"ח ב-225-250 מיליון ד'

במקום חלוקת הדיבידנד, נייס החליטה להגדיל את התוכנית לרכישה עצמית של מניותיה ל-150 מיליון דולר ■ עדכנה בנוסף כי תוצאות הרבעון הרביעי של 2016 צפויות להיות בהתאם או מעל לתחזיות

ברק עילם, מנכ"ל נייס/ צילום: CRC Media
ברק עילם, מנכ"ל נייס/ צילום: CRC Media

חברת נייס, אותה מוביל ברק עילם, פרסמה אמש לאחר סיום המסחר בוול סטריט מספר הודעות מהותיות. לגבי תוצאות הרבעון הרביעי של 2016 עדכנה החברה כי הן צפויות להיות בהתאם או מעל התחזית שפרסמה החברה בנובמבר האחרון. נייס, המספקת פתרונות תוכנה לניהול קשרי לקוחות וסיכונים, תפרסם את תוצאותיה לשנת 2016 בשבועות הקרובים. עם פרסום הדוחות לרבעון השלישי בחודש נובמבר העריכו בנייס  כי החברה תרשום בשנת 2016 כולה הכנסות של 1.03 מיליארד דולר, ורווח למניה על בסיס Non-Gaap של 3.53-3.6 דולר.

עוד הודיעה נייס כי היא מתכננת לבצע הנפקת אג"ח להמרה בהיקף של 225 מיליון דולר (סכום שעשוי לגדול לכ-250 מיליון דולר אם החתמים יממשו אופציה שיקבלו) במטרה להחליף הלוואות קיימות שלקחה מבנקים לצורך רכישת inContact, אותה השלימה לפני כחודש וחצי. ההנפקה של האגרות (לתקופה של 7 שנים) תאפשר לחברה צמצום בהוצאות המימון וגמישות בניהול הפיננסי שלה. עיתוי ההנפקה המדויק ייקבע בימים הקרובים.

נייס רכשה את InContact האמריקאית בקרוב למיליארד דולר בחודש מאי אשתקד, ומימנה חלק מהרכישה באמצעות הלוואה של 475 מיליון דולר. לאחר ההנפקה, לכן, יישאר לנייס חוב בנקאי בהיקף של 225-250 מיליון דולר. הרכישה הייתה צעד אחד מתוך כמה צעדים אסטרטגיים שביצעה נייס בשנה וחצי האחרונות במטרה להתמקד בלקוחות תחום האנטרפרייז (עסקי-ארגוני). בין היתר היא מכרה את הפעילות הביטחונית שלה בשתי עסקאות, לאלביט מערכות וקרן באטרי, ובתחילת 2016 היא רכשה את Nexidia מארה"ב בעסקה של 135 מיליון דולר.

עוד הודיעה הנהלת נייס כי היא מבצעת שינוי במדיניות חלוקת הדיבידנדים שלה ולמעשה מפסיקה את החלוקה לגמרי. נייס חילקה בשנה האחרונה דיבידנד של 16 סנט למניה מדי רבעון ובסך הכל 64 סנט למניה. תשואת הדיבידנד שלה עומדת על פחות מ-1% שכן מניית החברה נסחרת במחיר של 69.2 דולר לאחר עלייה של 25% בשנה האחרונה בנאסד"ק (מניות נייס נסחרות גם בתל-אביב) .הדיבידנד האחרון ישולם במהלך הרבעון הראשון של 2017. במקביל מרחיבה החברה את תוכנית הרכישה בחזרה של מניותיה ל-150 מיליון דולר. זאת לעומת התוכנית הקודמת שהוכרזה בחודש מאי 2015 ועמדה על 100 מיליון דולר (אותה ניצלה החברה כמעט לגמרי).

שוויה של נייס הגיע ל-4.2 מיליארד דולר בימים האחרונים לאחר שמניית החברה טיפסה לשיא חדש. ברק עילם ציין כי "אנו שמחים לסיים את שנת 2016 תוך תנופה בעסקי החברה. ההתקדמות שעשינו מאז רכישת נקסידיה ואינקונטקט יצרו הזדמנויות צמיחה רבות עבור נייס ואנו מאמינים שהצעדים עליהם הכרזנו הם הדרך הנכונה ליצור ערך נוסף לבעלי מניות החברה".