אמזון תקבל אופציות להשקעת עד 38 מ' ד' בקורנית דיגיטל

במסגרת ההסכם תספק קורנית מערכות דפוס, דיו ושירותי תמיכה להדפסה בהתאמה אישית של עיצובים על חולצות לפי דרישה ■ אמזון תממש אופציות של קורנית בסכום של עד 38 מיליון דולר, במקרה שתרכוש מהחברה הישראלית מוצרים ושירותים בהיקף של עד 150 מיליון דולר

גבי זליגסון, מנכ"ל קורנית / צילום :איל יצהר
גבי זליגסון, מנכ"ל קורנית / צילום :איל יצהר

חברת קורנית דיגיטל , ספקית פתרונות הדפסה לתעשיית הטקסטיל, דיווחה היום (ד') על הידוק שיתוף-הפעולה שלה עם ענקית הקמעונאות המקוונת אמזון .

לפי הסכם שנחתם בין שתי החברות, קורנית דיגיטל תספק מערכות דפוס, דיו ושירותי תמיכה שלה במסגרת תוכנית Merch By Amazon, המתמקדת בהדפסה בהתאמה אישית של עיצובים על חולצות על-פי דרישה. אמזון לא התחייבה למספר מינימלי של מכונות שתזמין מקורנית.

במסגרת ההסכם יוקצו לאמזון אופציות לרכישה של עד 2.93 מיליון מניות של קורנית (8% מהון החברה) במהלך 5 שנים, לפי מחיר מימוש של 13.05 דולר למניה, המשקף את המחיר הממוצע של מניית קורנית ב-30 ימי המסחר שקדמו לחתימת ההסכם. קצב מימוש האופציות יהיה תלוי בקצב רכישת המוצרים והשירותים של אמזון מקורנית, ועשוי להגיע עד 38 מיליון דולר (במקרה שאמזון תרכוש מקורנית מוצרים ושירותים בהיקף של עד 150 מיליון דולר).

בינואר 2016 הודיעה קורנית, המעסיקה קרוב ל-400 עובדים, על שיתוף-פעולה ראשון עם אמזון, לפיו מדפסת הדגל שלה, מסוג Avalanche 1000, נבחרה לייצור לפי דרישה של ביגוד בעיצובים מותאמים אישית, במסגרת התוכנית שהשיקה ענקית הקמעונאות המקוונת.

במהלך השנה החולפת הצטייד המפעל באמצעותו מייצרת אמזון, במערכות של קורנית. התוכנית של אמזון מאפשרת למעצבים עצמאיים לספק הזמנות מותאמות אישית, ולהגדיל בכך את הכנסותיהם ממכירת חולצות טי מעוצבות.

צמיחה מהירה בביגוד המקוון

היקף המכירות של שוק ההלבשה המקוון בארה"ב הגיע בשנת 2015 לכ-90 מיליארד דולר, צמיחה של כ-20% לעומת שנת 2014. ב-2016 צפויה צמיחה בשיעור דומה, והנהלת אמזון קיבלה החלטה אסטרטגית לשחק תפקיד משמעותי בשוק המתפתח.

גבי זליגסון, מנכ"ל קורנית דיגיטל, ציין כי "החברה היא השחקנית המובילה בשוק הדפסת ההלבשה המקוונת המותאמת אישית, ואנו מאמינים שהחלטת אמזון לבחור בנו היא עדות מצוינת לכך".

קורנית, שנמצאת בשליטת קרן פורטיסימו, מפתחת מכונות להדפסה דיגיטלית על טקסטיל מסוגים שונים, כגון בגדים, וילונות וכיסויי מיטה. החברה, שהוקמה ב-2002, השלימה באפריל 2015 הנפקה ראשונהה של מניות לציבור בבורסת נאסד"ק, בה גייסה 71 מיליון דולר (ברוטו) לפי מחיר של 10 דולר למניה - מחיר שהעניק לחברה שווי של 308 מיליון דולר. מאז הספיקה המניה לטפס למחיר שיא של כ-17 דולר, להידרדר לשפל של כ-8 דולר בלבד, ולחזור ולהתאושש. אתמול היא סגרה במחיר של 13.95 דולר, המשקף לחברה שווי של 448 מיליון דולר.

לפני כחודשיים פרסמה החברה את תוצאותיה הכספיות לתשעת החודשים הראשונים של 2016, אשר שיקפו צמיחה של 26% בהכנסות לרמה של 77 מיליון דולר. ברבעון השלישי של השנה לבדו הואץ קצב הצמיחה לרמה של 40%, והיקף ההכנסות בו הסתכם ב-31 מיליון דולר (לעומת 46 מיליון דולר בשני הרבעונים שקדמו לו גם יחד).

שיעור הרווח הגולמי מסך ההכנסות עמד ברבעון השלישי של 2016 על 44%, והרווח התפעולי הסתכם בכ-1 מיליון דולר, או כ-4 מיליון דולר בנטרול הפחתות חד-פעמיות ורישום ההוצאות בגין תגמולי מניות ואופציות לעובדים.

בעלת השליטה בקורנית, קרן הפרייבט אקוויטי פורטיסימו, בניהולו של יובל כהן, קיבלה בשנת 2011 את השליטה בחברה מראש העין לאחר שהשקיעה בה 16 מיליון דולר בלבד. טרם ההנפקה הראשונית החזיקה פורטיסימו ב-70% מקורנית, ולאחריה דוללו החזקותיה ל-48.5% כיום.

בשבוע שעבר פרסמה קורנית תשקיף מדף, שבמסגרתו רשמה החברה את מניות פורטיסימו בה למסחר, כך שהקרן תוכל לממשן בשוק לפי החלטתה. במקביל, נרשמו למסחר גם חלק מהמניות שיוקצו למנכ"ל החברה, זליגסון. ככל הידוע, לקרן אין כוונה למכור את מלוא ההחזקה כבר כעת, אלא להסתפק לפי שעה במכירה חלקית, מתוך הערכה שצמיחתה של קורנית בשנים הקרובות תעלה את ערכה של החברה, ותשפר עוד יותר את הרווח שתרשום פורטיסימו על השקעתה בה. המכירה הנוכחית מיועדת בין השאר להרחיב את הכמות הצפה של מניות קורנית בנאסד"ק, ולאפשר את הגדלת הסחירות ושיפור הנזילות בה.