בונוס ביוגרופ: הטבה "על הנייר" של 340 מ' ש' לבעלי השליטה

חברת תאי הגזע הקצתה 70% ממניותיה לבעלי השליטה, ובמקביל גייסה 8.4 מיליון שקל בהקצאה פרטית ■ בעקבות הקצאת המניות הרבות, עלה שווי החברה מסיבות טכניות ל-495 מיליון שקל

חברת בונוס ביוגרופ , המפתחת טכנולוגיה של תאי גזע לטיפול בחסרים בעצמות, הנפיקה מניות לבעלי השליטה בה, בשיעור המהווה כ-70% מהון החברה. המניות ניתנו ללא תמורה, כאשר לדברי החברה הן מהוות תמורה למיזוג פעילותה של בונוס לתוך החברה בטרם הונפקה. בעלי השליטה הם שי מרצקי (המחזיק 45% מההון לאחר ההקצאה) ויוסי רויך (10%).

במקביל גייסה החברה 8.4 מיליון שקל בהקצאה פרטית במחיר השוק, ובמחיר אפקטיבי נמוך יותר, שכן לכל מניה התווספה אופציה למימוש בפרמיה של 30% על מחיר השוק.

בעקבות הקצאת המניות הרבות, עלה שווי החברה מסיבות טכניות ל-495 מיליון שקל. מאז ההודעה על כוונת ההקצאה אתמול ירדה מניית החברה 6% במסחר בת"א.

ההטבה לבעלי השליטה שווה כעת "על הנייר" סכום אסטרונומי 340 מיליון שקל, אולם הן חסומות כעת למסחר וישתחררו בהדרגה לאורך 10 שנים. בעקבות העלייה בשווי החברה ובכמות המניות, משתפר מצבה של החברה לקראת רפורמת המדדים בבורסת תל אביב.

ההקצאה: אף שלא הושגו אבני הדרך

בונוס הצהירה עם מיזוגה לשלד הבורסאי אוקיאניה, כי היא מתכוונת להקצות אופציות ללא תמורה לבעלי השליטה בה, אולם אמרה כי תעשה זאת בהתאם לאבני דרך. רוב אבני דרך אלה עדיין לא הושגו, כולל אבן דרך אחת שתאריך היעד שלה עבר מבלי שהושגה, אולם החברה החליטה להקצות את המניות למרות הכל. לדבריה, עליה לנקות את מבנה ההחזקות של החברה לקראת הנפקה בארה"ב (כיום היא נסחרת בתל אביב בלבד).

הסכם הקצאת המניות עורר ביקורת עם כניסת החברה לבורסה ב-2012, ושוב לפני שעלתה לדיון באסיפה הכללית של החברה לפני כמה חודשים, אך בסופו של דבר היא אושרה על-ידי האסיפה.

בתשובה לביקורת לפני כמה חודשים, אמר מרצקי כי "הפריסה של ההטבה לאורך 10 שנים היא דווקא ויתור מבחינתנו, ולא הטבה. בהסכם אבני הדרך, רוב המניות היו יכולות להשתחרר לידינו בעקבות גיוס בנאסד"ק בהיקף של 7 מיליון דולר, שאותו אנחנו עשויים להשיג בקרוב מאוד. כך, הן ישתחררו לאורך זמן רב יותר".