נעילה מעורבת בבורסה בת"א; מניית מיילן קרסה בכ-7%

מגמה שלילית בבורסות אירופה ובוול סטריט ■ מנכ"ל אלקטרה צריכה זאב קלימי נחקר אתמול ברשות ני"ע בחשד לעבירות מידע פנים

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

הבורסה בתל-אביב ננעלה היום (ה') במגמה מעורבת, על רקע מגמה שלילית בבורסות אירופה ובוול סטריט. מניות הפארמה בלטו לשלילה במסחר, כמו גם מניות הסלולר. 

דונלד טראמפ, שייכנס בשבוע הבא לבית הלבן כנשיא ה-45 של ארה"ב, נשא אתמול נאום ראשון לאחר היבחרו ודיבר רבות אודות רוסיה והטענות לפריצה רוסית למחשבים בארה"ב והתערבות בבחירות.

עם זאת, טראמפ דאג גם להתייחס לסקטור התרופות, וציין כי התחום התנהל בשנים האחרונות כמעט ללא התערבות ממשלתית, דבר שגרם לחברות לעשות כמעט ככל העולה על רוחן. בתגובה, רשמו מניות התרופות ירידות חדות. נציין את טבע , פריגו  ומיילן .

פאנל בכירים: אופטימיות ל-2017, פסימיות לגבי הבורסה בת"א

מנכ"ל אלקטרה צריכה , שרכשה לאחרונה את השליטה בגולן טלקום, נחקר אתמול ברשות לניירות ערך בקשר עם שימוש במידע פנים, כשבמסגרת החקירה גם הגיעו שלשום חוקרי הרשות למשרדי החברה ונטלו מסמכים.

נייס  התאוששה לאחר שנפלה אתמול בעקבות הודעתה כי בכוונתה לגייס הון באמצעות הנפקת אג"ח להמרה בהיקף של כ-250-225 מיליון דולר. במקביל החברה הודיעה כי תפסיק את מדיניות חלוקת הדיבידנדים ובמקום זאת תגדיל את התוכנית לרכישה עצמית של מניותיה ב-150 מיליון דולר. לאחר הנעילה אמש בוול סטריט נייס השלימה את ההנפקה, שבה התקבלו ביקושים של 1.2 מיליארד דולר והריבית נקבעה על 1.25% בלבד.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]