מיקי בודאי משקיע 20 מ' ד' בסטארט-אפ חדש בתחום הסייבר

Transmit Security הוקמה ב-2015 על ידי בודאי ורקש לונקר, שהשקיע סכום זהה ■ החברה פיתחה פלטפורמה לזיהוי ביומטרי במקום סיסמאות

אתר טרנסמיט סקיוריטי / צילום: אתר החברה
אתר טרנסמיט סקיוריטי / צילום: אתר החברה

נודה ולא נבוש: רוב הסיסמאות שלנו, לאתר או חשבון כזה או אחר, די חוזרות על עצמן. בעגה המקצועית הן נקראות סיסמאות חלשות, כלומר לא מספיק חזקות כדי למנוע מהאקר לחדור לפרטיות שלנו. סיסמאות כאלו הן אחת החוליות החלשות בתעשיית הסייבר סקיוריטי, ולא פלא שזו מנסה למגר את התופעה על ידי החלפת הקלדת סיסמאות כאמצעי אימות באמצעי זיהוי ביומטרי - זיהוי על בסיס תכונה פיזית כמו טביעת אצבע, זיהוי פנים וזיהוי קולי. לפי חברת המחקר Goode Intelligence, עד 2020 אימות ביומטרי יהפוך לדרך העיקרית שבה זהות של לקוח מאומתת, וכמעט בכל סקטור.

הבעיה היא, כמו תמיד, שתהליך כזה לוקח יותר זמן ועולה יותר כסף, בעיקר מכיוון ששיטות הזיהוי הביומטרי הקיימות דורשות שכל טכנולוגיית זיהוי ביומטרי תוטמע באופן נפרד בכל יישום ויישום (אתר אינטרנט, אפליקציית סלולר, מוקד טלפוני, נקודת מכירה כמו הקופה בסופרמרקט, כספומט וכדומה).

את הבעיה הזו מנסה לפתור חברה ישראלית חדשה, Transmit Security שמה, ושוב מבית היוצר של מיקי בודאי, שותפו של שלמה קרמר להקמת חברות ה-Cyber Security אימפרבה (נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 1.3 מיליארד דולר) וטראסטיר (נמכרה תמורת 700 מיליון דולר ל-IBM).

בודאי, שהונו לפי בדיקת "גלובס" הוא כמיליארד שקל, הפך לגורו Cyber Security בפני עצמו והבוקר חשף לראשונה את Transmit Security שהודיעה כי בודאי ושותפו להקמתה, רקש לונקר (Rakesh Loonkar), ישקיעו 40 מיליון דולר בחברה בחלקים שווים. לונקר נמנה על מייסדי טראסטיר ומייסדי OneSecure שנרכשה על ידי NetScreen.

Transmit Security פיתחה פלטפורמה שמשתמשת בסמארטפון כאמצעי להעברת אמצעי זיהוי ביומטרי עבור כל יישום באשר הוא, החל באתר אינטרנט וכלה בכספומט. כך, כל ארגון יכול לבצע שינויים בכל שיטות האימות שלו מבלי לשנות קוד. לדברי לונקר, בסיס המשתמשים בפלטפורמה של החברה כבר מגיע ל-10 מיליון איש.