כחלון: חברות היי-טק יודיעו - השקעות מיליארדים בישראל

שר האוצר אמר היום בכנס של התאחדות התעשיינים כי חברות ההיי טק הזרות יודיעו כבר בימים הקרובים על השקעות של מיליארדים בישראל

משה כחלון, שר האוצר (צילום: תמר מצפי)
משה כחלון, שר האוצר (צילום: תמר מצפי)

חברות הייטק זרות צפויות להודיע בימים הקרובים על השקעות של מיליארדי דולרים בישראל, כך אמר היום שר האוצר משה כחלון בכנס השנתי של התאחדות התעשיינים. כחלון ניצל את הופעתו בכנס כדי להתחשבן עם נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש ששלח באוגוסט לראש הממשלה בנימין נתניהו מכתב מחאה על-כך שהתכנית הכלכלית של כחלון מדברת על צמיחה של פחות מ-3%. "אני דוחה והודף את כל הביקורות שאמרו שתקציב 2016 הוא לא תקציב מצמיח" אמר כחלון "הוא הצמיח, באבא של ההצמיח! היו ביקורות של אינטרסנטים שסיכנו את המשק ששידרו החוצה לעולם שהממשלה של ישראל לא ידידותית - אל תשקיעו בה.

"זה חוסר אחריות שאנשים פה משדרים החוצה שמדינת ישראל רעה לעסקים. הגדלנו את ההשקעות והכול בנתונים. לא בכותרות לא בהצהרות. אתם יודעים שכשהנתונים לא טובים אני מודה. אני מכבד נתונים. אבל כשאומרים שהממשלה לא ידידותית לעסקים - זה פוגע. לא היה אכפת לי אם זה היה נכון אבל ממשלה שמפחיתה מיסים, שנותנת אשראים - זה ממש לא מקובל עלי".  

כחלון הוסיף כי "אני מתכוון להישאר עד ה-5 לנובמבר 2019 במשרד האוצר. הדבר הראשון שעומד על הפרק ואנחנו צריכים לחזק אותו ועדיין לא פתרנו אותו עד הסוף זה הנושא של הכשרות מקצועיות. הסכום ששמנו שם הוא לא מספיק. נוסיף כל מה שדרוש כדי לייצר פה דור טכנולוגי שיכול לתת מענה ולא נשמע כל פעם שחסרים לנו אנשי מקצוע. אני באופן אישי די מסכים עם זה ואני כבוגר בית ספר מקצועי...למי שלא יודע למדתי מסגרות - לכן פה ושם מרתכים כמה דברים".

לגבי ההייטק אמר כחלון "אין לי מילה אחרת חוץ מאשר גאווה. בשבוע שעבר נפגשתי עם בכירי ההייטק. היה לנו מסע ארוך של שמונה חודשים. אנחנו היום בהייטק מהמקומות הטובים בעולם. יש בדרך לכאן וכולכם מכירים אותי אני לא אדם של מלים גדולות - מיליארדי דולרים. יש חברות שכבר אתנו במו"מ מתקדם. מטבע הדברים אני לא יכול לומר מה השמות שלהם אבל אתם תראו את זה בימים הקרובים. חברות בדרך להשקיע כאן בהייטק בגלל הרפורמה במיסוי. הרפורמה תביא לכאן חברות ותשאיר כאן חברות שהתכוונו לעזוב. הדבר האחרון שאני רוצה לראות בכהונה שלי זה שחס וחלילה מפעל נסגר".

קודם לכן אמר נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש כי "אני רוצה להודות לידידי שר האוצר על שיתוף הפעולה וההזדהות המוחלטת עם התעשייה. בכל אופן 400 מיליון שקל בתקציב הנוכחי החל משיווק לחו"ל דרך עסקים קטנים ובינוניים קצת למדען הראשי...שר האוצר אישר 2,200 עובדים פלשתינאים, מס חברות בפריפריה 7.5% במקום 9% ורק ביום ראשון האחרון בממשלה החלטה על הקמת וועדה יחד אתנו שתצטרך להמליץ לפני שר האוצר על דרכים לטפל בייצוא ולשפר את התחרותיות. אבל אני חייב לשאול את מה ששואל כל אזרח ישראלי בימים אלה 'מה קורה כאן? המדינה מנוהלת או מתנהלת? אני לא מתכוון לשר האוצר אבל אני חייב לשאול איך זה שלמדינת ישראל אין אסטרטגיה. אין ולו עסק אחד שאין לו אסטרטגיה - זה נכון בחינוך וזה נכון בבריאות וזה נכון בצמיחת התעשייה. אם ככה היינו מתנהלים בעסקים שלנו היינו פושטים את הרגל.