נעילה חיובית בוול סטריט; מניות הבנקים בלטו לחיוב לאחר הדוחות

נעילה חיובית בבורסות אסיה ואירופה ■ עונת הדוחות לרבעון הרביעי תופסת תאוצה: בנק אוף אמריקה עקף את תחזית הרווח אך פספס בשורת ההכנסות; ג'יי.פי מורגן דיווח על רווחי שיא ב-2016

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ו') בעליות שערים במרבית המדדים. מדד הדאו ננעל כמעט ללא שינוי בעוד הנאסד"ק העפיל לשיא חדש. זאת, לאחר הירידות שנרשמו אתמול בסיום המסחר. במוקד העניינים היום: דוחות הבנקים הגדולים לרבעון הרביעי של 2016. בורסות אסיה ואירופה ננעלו בעליות שערים.

 

המסחר בוול סטריט התנהל השבוע תחת הצל הכבד של מסיבת העיתונאים שקיים הנשיא הנבחר, דונלד טראמפ. טראמפ ניסה בתחילת מסיבת העיתונאים לשדר רצינות אולם ככל שעבר הזמן חזר לאמירות הבומבסטיות כמו שיטפל בסקטור התרופות וייצר הרבה מקומות עבודה.

הדברים שנשא טראמפ יותר מכל הדאיגו את המשקיעים שמדובר בנשיא שאין לו מדיניות מגובשת אפילו לו כלפי עצמו כך שבטח ובטח כלפי הכלכלה האמריקאית, אולם בכל זאת, בוול סטריט מעריכים שהמפלגה הרפובליקאית ששולטת בבתי הנבחרים תיישם מדיניות רפובליקאית שתגדיל את הצמיחה, תייצר מקומות עבודה ואף תשפר את מעמדה של ארה"ב בסחר הבינלאומי מבלי לשבור את הכלים עם שאר העולם. אך אלה הן הערכות בלבד שלא קיבלו ביטוי במסחר במחצית השנייה של השבוע.

בזירת המאקרו התפרסם היום מדד המחירים ליצרן, עלה בדצמבר ב-0.3%, מעל הצפי בשוק שעמד על עלייה של 0.1% ולאחר עלייה של 0.4% בנובמבר. בנוסף, פורסמו המכירות הקמעונאיות, שטיפסו ב-0.6% בדצמבר, מעל התחזיות בשוק שעמדו על עלייה של 0.5%.

עונת הדוחות תופסת תאוצה היום עם דוחות הבנקים הגדולים.

בנק אוף אמריקה  דיווח לפני הפתיחה על זינוק של כ-43% ברווח הנקי ל-4.7 מיליארד דולר או 40 סנט למניה ברבעון הרביעי של 2016. זאת בהשוואה לרווח נקי של כ-3.3 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. בשוק ציפו לרווח נקי של 38 סנט למניה. ההכנסות לא עמדו בתחזיות והסתכמו בכ-20 מיליארד דולר, זאת לעומת 19.6 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד וצפי להכנסות של 20.85 מיליארד דולר.

וולס פארגו  דיווח על רווח נקי של 96 סנט למניה, ירידה של כ-7% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ומתחת לתחזית בשוק לרווח של דולר למניה. ההכנסות הסתכמו ב-21.6 מיליארד דולר, בעוד ממוצע תחזיות האנליסטים עמד על הכנסות של 22.45 מיליארד דולר.

גם ענקית ההשקעות בלאקרוק  דיווחה לפני הפתיחה, ורשמה רווח של 5.14 דולרים למניה ברבעון הרביעי של 2016, 12 סנט מעל תחזיות האנליסטים. החברה פספסה את תחזית ההכנסות והודיעה על העלאה של 9% בשיעור הדיבידנד שהיא תחלק וכן תגדיל את התוכנית לרכישה עצמית של מניותיה.

ג'יי.פי מורגן , הבנק הגדול ביותר בארה"ב במונחי נכסים, דיווח על רווח של 6.73 מיליארד דולר או 1.71 דולרים למניה ברבעון הרביעי של 2016. זאת בהשוואה לרווח נקי של 5.43 מיליארד דולר או 1.32 דולרים למניה ברבעון הרביעי ב-2015. תחזיות האנליסטים בשוק עמדו על רווח נקי של 1.44 דולרים למניה. הכנסות הבנק הסתכמו ברבעון ב-24.33 מיליארד דולר, לעומת התחזיות בשוק שעמדו על כ-24 מיליארד דולר. ג'יי. פי מורגן חתם את 2016 עם רווחי שיא של 24.7 מיליארד דולר.

מניות יצרניות הרכב ריכזו עניין לאחר שאמש פרסמה הסוכנות להגנת הסביבה חשדות נגד פיאט קרייזלר לפיהן זייפה את נתוני פליטת המזהמים של יותר מ-100 אלף כלי רכב בין השנים 2014 ל-2016. פיאט קרייזלר פרסמה היום הכחשה להאשמות ומניית החברה מתקנת באירופה.