טראמפ: "הסנקציות נגד רוסיה יימשכו"

זמן קצר לפני השבעתו, נשיא ארה"ב הנבחר דונלד טראמפ הצהיר כי ימשיך במדיניות הנשיא אובמה "למשך תקופה מסוימת" ■ בראיון ל"וול סטריט ג'ורנל" התנה טראמפ את הסרת הסנקציות בשיתוף-פעולה במלחמה בטרור ותמיכה במה שהגדיר כ"מטרות אמריקאיות"

דונלד טראמפ / צילום: רויטרס
דונלד טראמפ / צילום: רויטרס

נשיא ארצות-הברית הנבחר, דונלד טראמפ, טוען כי לא יסיר את הסנקציות שהטיל הנשיא המכהן ברק אובמהעל רוסיה. בראיון שהעניק לוול סטריט ג'ורנל אמר טראמפ כי הסנקציות יישארו "לתקופה מסוימת", והתנה את ביטולן בסיוע רוסי למלחמה בטרור.

בחודש שעבר הטיל הנשיא אובמה סנקציות נגד רוסיה, זאת בשל החשד למתקפת סייבר רוסית שנועדה להשפיע על תוצאות הבחירות לנשיאות. טראמפ, שלאורך מערכת הבחירות תמך בחיזוק הקשר עם הרוסים, אמר בראיון כי ימשיך בסנקציות שהטיל קודמו למשך זמן מה, אך לא נקב במועד לפקיעתן.

טראמפ הבהיר כי הסנקציות יוסרו אם רוסיה תסייע לארצות-הברית במאבקה בטרור או שתתמוך במטרות אחרות שחשובות לארצות-הברית. "אם מסתדרים עם רוסיה ואם היא עוזרת לנו, למה שמישהו ירצה בסנקציות נגד גורם שעושה דברים נהדרים", אמר טראמפ בראיון.

בהמשך הראיון - התייחס טראמפ למעמדה של טיוואן, העומד אף הוא במרכז מדיניות החוץ של ארצות-הברית. טרמאפ נשאל אם הוא תמוך במדיניות "סין אחת" המכלילה את טייוואן תחת השלטון הסיני, והשיב: "הכול נתון למשא-ומתן, כמו גם המדיניות הזו". לאחרונה טראמפ חרג מהמדיניות האמריקאית כשקיבל שיחת טלפון מנשיאת טייוואן עם היבחרו, ושבר נתק דיפלומטי של עשרות שנים.