אנלייט מנפיקה כ-24% מהחברה - המניה מזנקת כ-9%

 חברת האנרגיות המתחדשות הנפיקה כ-20% מהמניות תמורת 93 מיליון שקל ■ המנכ"ל גלעד יעבץ: "אנלייט צפויה לשלש את פעילותה"

חברת האנרגיות המתחדשות אנלייט, שבשליטת יורוקום תקשורת (30.2%) של שאול אלוביץ', גייסה 93 מיליון שקל. החברה הנפיקה מניות בהיקף שיהווה כ-20% מהון המניות שלה לאחר הגיוס, לפי שווי של 374 מיליון שקל לפני הכסף. בשלב המוסדי בהנפקה, שהתבצע ביום חמישי, שיגרו המשקיעים המוסדיים ביקושים בהיקף של 290 מיליון שקל.

הביקושים הגבוהים הקפיצו את מחיר המניה במכרז בכ-9% לעומת מחיר המינימום, ל-1.04 שקל. מחיר זה יהיה הבסיס להנפקה לציבור שתתקיים מחר, ובה יוצע מספר סמלי של מניות נוספות. מכיוון שחלק מבעלי המניות משתתפים בהנפקה, הדילול בפועל למשקיעים מהציבור צפוי להיות נמוך יותר.

מנכ"ל החברה, גלעד יעבץ, אמר כי "הגיוס מחזק את מבנה ההון, ויסייע לחברה להוציא לפועל פרויקטים בתחום אנרגיית הרוח, שצפויים לשלש את היקף פעילות החברה".

אנלייט היתה מעורבת בשנתיים האחרונות ב-130 פרויקטים, בעיקר באירופה, לייצור 200 מגה-ואט חשמל. בימים אלה מובילה החברה שלושה פרויקטים באירופה ובישראל בהשקעה כוללת של 1.7 מיליארד שקל. לאחרונה רכשה חברת הפניקס של יצחק תשובה 15% במיזם "מובילים" של מגדל (20%) ואנלייט, להשקעת 125 מיליון אירו במיזמי אנרגיה מתחדשת בהיקף כולל של כחצי מיליארד אירו (עד היום השקיע המיזם בפרויקטים באירלנד, בקרואטיה ובסרביה).

את הגיוס הנוכחי מובילים פועלים אי.בי.אי חיתום ולאומי פרטנרס, ומשתתפים בו גם דיסקונט חיתום, ברק קפיטל ואפסילון חיתום. את התהליך המשפטי בגיוס מלווים עו"ד עמי ברלב ועו"ד מיטל הילל מהמחלקה המשפטית של קבוצת יורוקום. מניית אנלייט הגיבה היום להצלחת הגיוס בעלייה של כ-10% במחזור גבוה, ושוויה של החברה הגיע ל-400 מיליון שקל. בשנה האחרונה התקדמה המניה ביותר מ-50%.

בתשעת החודשים הראשונים של 2016 רשמה אנלייט גידול של 65% בהכנסות מחשמל, תחזוקה וניהול מבנים בישראל. סך ההכנסות הכולל שלה צנח ב-83%, מכיוון שבמהלך 2015 השלימה החברה את הקמתם של מספר פרויקטים בישראל, שהניבו לה הכנסות של 133 מיליון שקל.

בשורה התחתונה רשמה החברה רווח של כ-3 מיליון שקל מפעילות נמשכת. הרווח הנקי עמד על 14 מיליון שקל, ירידה של 24% לעומת התקופה המקבילה ב-2015. בקופת החברה היו בסוף הרבעון השלישי מזומנים בהיקף של 152 מיליון שקל, והונה העצמי הסתכם ב-198 מיליון שקל.