החל ממחר: הפסקת מסחר קצובה תקוצר לעד חצי שעה

עפ"י החלטת דירקטוריון הבורסה, יקוצר משך הפסקת מסחר קצובה ל-29 עד 30 דקות, לעומת 44 עד 45 דקות כיום

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

הבורסה לניירות ערך הודיעה היום (א') כי השינויים הנוגעים לקיצור משך הפסקת מסחר קצובה ייכנסו לתוקף מחר. על פי החלטת דירקטוריון הבורסה יקוצר משך הפסקת מסחר קצובה ל-29 עד 30 דקות, לעומת 44 עד 45 דקות כיום.

הפסקת מסחר קצובה מתרחשת כאשר מתפרסם מידע מהותי בנוגע לחברה, לרבות לבעלי השליטה בה או לניירות הערך שלה. בנסיבות אלו רשאי המנהל הכללי של הבורסה, או מי שהוסמך על ידו, להפסיק זמנית את המסחר בניירות הערך של אותה חברה. הפסקת מסחר זו נועדה לתת למשקיעים שהות לכלכל את צעדיהם לאור המידע החדש שפורסם.

ההחלטה על קיצור משך הפסקת מסחר קצובה מ-45 דקות ל-30 דקות התקבלה, בין היתר, בעקבות בקשות שהתקבלו מחברי בורסה ומפעילים בשוק ההון. לאור השיפורים הטכנולוגיים שחלו מאז נקבעה המתכונת הקיימת של הפסקת מסחר קצובה, וביניהם - פרסום דיווחי החברות במאיה והזמינות והנגישות הגבוהה של הגשת פקודות למסחר בבורסה, החליט הדירקטוריון כי אין עוד צורך בהפסקות מסחר כה ארוכות. קיצור הפסקת המסחר יותיר די זמן בידי המשקיעים לכלכל את צעדיהם לאור המידע החדש שפורסם מחד גיסא, וימזער את הפגיעה ברציפות המסחר, מאידך גיסא.

יצוין כי קיצור משך הפסקת המסחר תואם את הפרקטיקה המקובלת בבורסות מובילות בעולם.

כפי שהיה עד כה, במהלך 15 הדקות הראשונות של הפסקת המסחר הקצובה, לא ניתן יהיה להגיש פקודות חדשות ולשנות פקודות שהוגשו קודם הפסקת המסחר. עם זאת, בניגוד למצב הקיים, ניתן יהיה לבטל פקודות. חסימת האפשרות להגיש פקודות חדשות במהלך 15 הדקות הראשונות של הפסקת המסחר נועדה לתת לציבור שהות לקרוא ולעבד את המידע החדש שפורסם ולקבל החלטה מה לעשות בעקבות ההודעה, ללא הצורך למהר ולהגיב רק כדי לזכות בעדיפות זמן. ב-15 הדקות הבאות של הפסקת המסחר הקצובה תתקבלנה פקודות, לרבות פקודות לביטול ולשינוי פקודות שניתנו קודם לכן. במועד אקראי במהלך הדקה ה-30 של הפסקת המסחר הקצובה יחודש המסחר, שתחילתו במסחר רב-צדדי.