דויטשה בנק אוסר על עובדיו להשתמש בווטסאפ בסמארטפונים

הבנק הגרמני פועל לשפר את הציות לגופי הפיקוח ולנקות את המוניטין שלו שנפגע בסדרה של חקירות על תפקידו במכירת חובות "רעילים", מניפולציה בריביות-מפתח ואי יכולת למנוע הלבנות הון ברוסיה

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

דויטשה בנק, הבנק הבינלאומי הגדול בגרמניה, אסר שימוש במסרוני טקסט ויישומוני תקשורת כמו ווטסאפ בטלפונים הניידים שהוא מחלק לעובדיו, במאמץ למנוע מראש בעיות אפשריות עם הרגולציה.

מהרבעון הנוכחי לא יישאו הניידים של הבנק את היישום ווטסאפ, מסרו מנהלת הרגולציה הראשית של דויטשה בנק, סילבי מתרט, ומנהל התפעול קים המונד במזכר לעובדים מיום ו'. שלא כמו דוא"ל, הבנק אינו יכול לשמור ארכיוני מסרוני טקסט, מסר מקור יודע דבר שביקש שלא להזדהות.

"אנחנו מבינים לגמרי שההנחיה הזו תשנה את העבודה היומיומית שלכם, ומצטערים על אי הנוחות שהיא עלולה לגרום", כתבו שני המנהלים במזכר שלהם, "אך הצעד הזה הוא הכרחי כדי להבטיח שדויטשה בנק ימשיך לציית לדרישות הרגולציה והחוק".

המדיניות הזו מתייחסת גם לטלפונים פרטיים המשמשים לעבודה. יישומים כמו ווטסאפ, גוגל טוק ואיי מסג' אסורים בשימוש גם הם לצורכי עבודה.

דויטשה בנק פועל לשפר את הציות לגופי הפיקוח ולנקות את המוניטין שלו שנפגע בסדרה של חקירות על תפקידו במכירת חובות "רעילים", מניפולציה בריביות-מפתח ואי יכולת למנוע הלבנות הון ברוסיה. המנכ"ל ג'ון קריין, שהפך את השינוי בתרבות הבנק ליעד מפתח שלו, השיג בחודש שעבר הסדר עקרוני של 7.2 מיליארד דולר עם משרד המשפטים האמריקאי של חקירה נגד מכירות ניירות ערך משכנתאיים על ידי הבנק לפני המשבר הפיננסי.

מתחילת 2008 הוטלו על דויטשה בנק תשלומי קנסות ופיצויים בהיקף 13.9 מיליארד דולר, לפי נתונים של בלומברג. הסכום הזה כולל 3.1 מיליארד דולר ששולמו כקנס תחילי למשרד המשפטים, ופיצוי של 4.1 מיליארד דולר לנוטלי הלוואות על ידי הבנק לאורך חמש שנים לפחות.

ביולי 2012 השמיד הבנק בטעות 482 הקלטות של שיחות טלפון שהיו בתוך ההקלטות שרשות ההתנהלות הפיננסית בבריטניה (FCA) הורתה לבנק לשמור. גרירת הרגליים של דויטשה בנושא זה הגדילה את הקנס שהוא שילם לבסוף לאותה רשות פיקוח בריטית ב-101 מיליון ליש"ט ל-227 מיליון ליש"ט, לפי הודעת הרשות מאפריל 2015.

רשות השירותים הפיננסיים הבריטית, FSA, אימצה ב-2010 תקנות שמחייבות בנקים להקליט ולאחסן שיחות טלפון נייד של סוחרים במשך שישה חודשים. לפי בנק השקעות אחד, מעקב אחרי שיחות של 50 משתמשים עולה 500,000 ליש"ט.