נעילה שלילית בבורסה בת"א; מניות התקשורת רשמו ירידות

היום לא מתקיים מסחר בוול סטריט לרגל יום מרטין לותר קינג ■ הלמ"ס: המשק צמח ברבעון השלישי אשתקד ב-3.6% בחישוב שנתי ■ סלקום ופרטנר בלטו לשלילה

בניין הבורסה בתל אביב / צילום:תמר מצפי
בניין הבורסה בתל אביב / צילום:תמר מצפי

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (ב') בירידות שערים, על רקע מגמה מעורבת שפתחה את שבוע המסחר בבורסות אירופה. בוול סטריט לא יתקיים היום מסחר לרגל יום מרטין לותר קינג.

 

בזירה המקומית, המשקיעים מתמקדים בהתפתחויות הפוליטיות והכלכליות. מדי יום נחשפים טפחים חדשים בפרשת נתניהו ומו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס. בינתיים נראה כי לפרשה אין השפעה מובהקת על שוק ההון המקומי, אך אם החקירה שמתנהלת נגד רה"מ תבשיל לכדי כתב אישום סביר להניח שהבורסה בת"א לא תישאר אדישה.

בתחום המאקרו, אתמול פורסם מדד המחירים לצרכן לדצמבר, שנותר ללא שינוי. בסיכום 2016 קצב האינפלציה ירד בשיעור של 0.2% כך שלמעשה בנק ישראל פספס, זו השנה השלישית ברציפות, את יעד האינפלציה שהציבה הממשלה בטווח של 1%-3%. עם זאת רבים בשוק מעריכים כי עידן הדפלציה בישראל ובעולם הגיע לסיומו. זאת בין היתר משום שמחירי האנרגיה במגמת עלייה מתמשכת ובארה"ב הנשיא המיועד דונלד טראמפ צפוי לנקוט במדיניות פיסקאלית אגרסיבית שתוביל לעלייה באינפלציה. אורי גרינפלד, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות "פסגות", צופה כי קצב האינפלציה בישראל יגיע לרמה של 0.9% ב-12 החודשים הקרובים. גם בבנק ישראל מעריכים שהאינפלציה תתרומם ותעמוד במרכז היעד לקראת סוף השנה.

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מעדכנת את נתוני הצמיחה לרבעון השלישי של השנה. מהנתונים עולה כי הצמיחה של הכלכלה הסתכמה במונחים שנתיים ב-3.6% לעומת התחזית הקודמת שעמדה על 3.4%. ההוצאה הפרטית עלתה במונחים שנתיים בשיעור של 3.4%. יצוא הסחורות והשירותים עלה ב-0.3% בלבד והוא משקף נתון בעייתי משום שסעיף זה משקף הן את יצוא ענף ההיי טק והן את יצוא הסחורות הפיזיות ובשל העובדה כי יצוא ההיי טק סביר הרי שיצוא הסחורות הפיזיות נמצא במקום נמוך מאוד.

על רקע ההפתעה ממדיניות התמחור האגרסיבית שמסתמנת בהוט מובייל (לסיפור המלא), מניות התקשורת בכלל, והסלולר בפרט, רשמו ירידות. בלטו מניות סלקום ו-פרטנר .

מניית אל על  המשיכה לבלוט במסחר לאחר שאתמול פרסם ועד הטייסים הודעה שבא נאמר כי בעקבות חופשה כפויה של טייסים, עשוי להיווצר מחסור שיוביל שוב לשיבושים.

קבוצת עמוס לוזון   עדכנה אתמול כי חתמה על הסכם מול קבוצת גזית גלוב  של חיים כצמן בנוגע לשטרי ההון והלוואות הבעלים שהעמידה לה ענקית הנדל"ן המניב, כשהייתה בעלת השליטה בה. הסכם זה משקף לגזית גלוב תספורת של מאות מיליוני שקלים על החוב של קבוצת לוזון כלפיה.

מניות הגז ריכזו עניין על רקע הצהרתו של שר הנפט המצרי, לפיה הוא מצפה שמצרים תספק לעצמה את כל הגז הטבעי שהיא זקוקה לו כבר בשנתיים הקרובות. (לסיפור המלא)