ירידות במרבית בורסות אירופה לקראת נאום תרזה מיי

ראשת ממשלת בריטניה צפויה לשאת מחר נאום שבו היא תצהיר, לפי הערכות, כי בריטניה מוכנה לפרוש באופן מלא מהאיחוד האירופי ■ הליש"ט צונחת ביותר מ-1% מול המטבעות המובילים ■ אין מסחר בוול סטריט

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה מתנהל היום (ב') בירידות שערים. יוצאת דופן הבורסה בלונדון שבשלב זה נסחרת כמעט ללא שינוי מתוך אמונה שפרישה מוחלטת מהאיחוד האירופי תעשה טוב לכלכלה המקומית בין היתר, במישור היחלשות המטבע המקומי שתגדיל את המכירות של החברות.

בבורסות אסיה הסתיים הבוקר בירידות בעוד המשקיעים ממתינים הן למוצא פיה של ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי והן לכניסתו לתפקידו של דונלד טראמפ, אז, תתחיל להתבהר התמונה סביב שינויי תנאי הסחר לטובת ארה"ב. נזכיר כי היום לא מתקיים מסחר בוול סטריט לרגל יום מרטין לותר קינג. 

 

הליש"ט צונחת ביותר מ-1% מול המטבעות המובילים וזאת כאמור משום שהמשקיעים מצפים לנאום קשה שתישא ראשת ממשלת בריטניה, לאחר מוקדם יותר החודש היא אמרה בראיון לאמצעי התקשורת המקומיים כי בריטניה תמשיך לנהל מו"מ עם האיחוד האירופי לגבי תנאי הפרישה אך היא מוכנה לפרוש מהאיחוד באופן מלא, גם מהשוק המשותף.

מניות יצרנית כריות האוויר היפנית טאקטה נפלה בחדות לאחר שבסוף השבוע הגיע להסכם עם הרשויות בארה"ב בנוגע לתקלות החמורות בכריות האוויר מתוצרתה. לפי ההסכם, החברה תשלם קנס בהיקף של 25 מיליון דולר ותקים קרן פיצויים בהיקף של כ-מיליארד דולר למי שנפגע באופן ישיר מהתקלה.

גם מניית נינטנדו רשמה היום ירידות חדות לאחר שביום שישי חשפה את קונסולת המשחקים החדשה שלה ה- SWITCH . המשקיעים לא התרשמו מהקונסולה החדשה והתמחור הגבוה מדי שלה.

.