אגוד: למרות ההעדפה לשוק האמריקאי, להגדיל רכיב אירופה

בבנק אגוד מציינים בסקירה השבועית כי נתוני המקרו האירופאים טובים ומכפילי הרווח נמוכים ביחס לשוק האמריקאי ולכן ממליצים להגדיל את החשיפה לאירופה ב-5% על חשבון החשיפה לארה"ב

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

מתחילת השנה, המשיכו עליות השערים באירופה וארה"ב, כשהפעם הובילו את המגמה בהובלת מדד הפוטסי 100 והנאסד"ק. "נציין כי מגזר הבנקים, התעשייה והצריכה המחזורית בארה"ב בלטו לחיוב בתקופה זו" כותבים כלכלני בנק אגוד ומציינים כי מאז הסקירה האחרונה שלהם ביפן וישראל נרשמו מאז הסקירה הקודמת ירידות שערים של כ- 1%.

"בארץ הסתיימה ביום חמישי האחרון (ה-12.1) תקופת המדידה של רפורמת המדדים החדשה שתשיק הבורסה לראשונה ב- 9.2, כאשר רק בסוף חודש ינואר תפרסם הבורסה לני"ע סופית איזה מניות וכמה נכנסו למדדים החדשים/מורחבים.

"לנוכח שלל נתונים טובים מכיוונה של אירופה, והמכפילים הנמוכים יותר בדר"כ, וכן מטבע האירו החלש החלטנו להגדיל השבוע ב- 5% את החשיפה לאירופה על חשבון ארה"ב, כאשר נדגיש כי בהתייחס לחשיפה הגיאוגרפית בחו"ל אנו עדיין מעדיפים את החשיפה לארה"ב, המובילה מבין הכלכלות המפותחות. לאחר השינוי החלוקה הגיאוגרפית המומלצת בחו"ל על ידינו הינה: ארה"ב -65%, אירופה -18%, יפן-12%, אסיה ללא יפן -5%". כותבים כלכלני בנק אגוד.