נעילה שלילית בוול סטריט; דויטשה בנק ישלם קנס עצום

הבנק הגרמני ייקנס בשל מכירת ניירות ערך "רעילים" ■ אלקוברה הישראלית התרסקה לאחר דיווח על ניסוי כושל ■ עונת הדוחות: מורגן סטנלי ויונייטד-הלת' פרסמו את דוחותיהן, שעלו על צפי האנליסטים

וול סטריט / צילום: יוסי ניסן
וול סטריט / צילום: יוסי ניסן

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') במגמה שלילית. גם המסחר בבורסות אירופה ננעל בירידות, ובורסות אסיה ננעלו במגמה דומה.  

 

ביום שישי תתקיים השבעתו של הנשיא הנבחר דונלד טראמפ, וכהונתו תחל באופן רשמי. השווקים ברחבי העולם מתנדנדים ושרויים במצב של חוסר ודאות, לאור העובדה כי אין איש יכול לצפות מה טראמפ, הנשיא הנבחר שעד כה תיקשר בעיקר דרך ציוצים ברשת החברתית 'טוויטר', יגיד בנאומו הראשון כנשיא.

ראשת ממשלת בריטניה נשאה היום נאום אשר עיקרו היה הברקזיט. בנאומה, ציינה תרזה מיי, בין היתר, כי אזרחי בריטניה בחרו לעזוב את האיחוד האירופי "בעיניים פקוחות", וכי "בריטניה עוזבת את האיחוד, אבל לא את אירופה". מיי הוסיפה כי בריטניה תשמור על מקומה החשוב בעולם, בהתבסס על ההיסטוריה הבריטית והמסורת שלה.

מיי ציינה כי הממשלה הבריטית תניח הסכם לפרישה מהאיחוד להצבעה בפרלמנט. בנוסף, אמרה מיי כי בריטניה תשמור על זכויות אזרחי האיחוד שנמצאים בשטחה, אך הדגישה כי הסכם ברקזיט מול האיחוד חייב לכלול הגבלות על הגירת אזרחים אירופיים לשטחה.

נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, אמר הלילה כי אירופה אינה זקוקה ליועצים חיצוניים כשהוא מכוון לטראמפ. התבטאות דומה צוטטה מקנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל.

לפי פרסומים בארה"ב, הבנק הגרמני דויטשה בנק  הגיע להסכמות עם משרד המשפטים האמריקאי בנוגע להאשמות שלפיהן מכר ללקוחות נכסים רעילים (בעיקר ניירות ערך מגובי-משכנתאות) בתקופה שקדמה למשבר הפיננסי של 2008. במסגרת ההסדר מול הרשויות בארה"ב, ישלם דויטשה בנק קנס בסכום של כ-7.2 מיליארד דולר.

מניית חברת הביומד הישראלית אלקוברה התרסקה במסחר בוול סטריט לאחר שהחברה הודיעה על כישלון בניסוי בתרופה שפיתחה, שנועדה לטפל ב-ADHD.

וולמארט , המעסיקה הפרטית הגדולה ביותר בארה"ב, הודיעה כי תיצור בשנה הקרובה כ-10,000 משרות חדשות במדינה. ההודעה מגיעה לאחר הבשורה שהגיעה ממתחרתה המרה, ענקית הקמעונאות המקוונת אמזון , שהודיעה כי בכוונתה ליצור 100,000 משרות בארה"ב ב-18 החודשים הקרובים.

נובל אנרג'י , המוכרת לציבור כשותפה במספר קידוחי גז טבעי במים הכלכליים של מדינת ישראל, רוכשת את מתחרתה Clayton Williams Energy (סימול: CWEI) תמורת כ-2.7 מיליארד דולר.

מחירי הנפט  רשמו עליות, על רקע ירידת הדולר ובעידוד דבריו של שר האנרגיה הסעודי, על כך שארצו תדבק בהסכם להקפאת תפוקות הנפט עליו חתמו מדינות קרטל אופ"ק.

מורגן סטנלי  דיווח על תוצאותיו הפיננסיות לרבעון האחרון של 2016 לפני פתיחת המסחר. הבנק רשם רווח של 0.81 דולר למניה, לעומת צפי לנתון של 0.65 דולר למניה. גם בגזרת ההכנסות עלו התוצאות על תחזיות האנליסטים, ועמדו על 9 מיליארד דולר.

גם ענקית הבריאות יונייטד-הלת' גרופ  עברה את תחזיות האנליסטים עם רווח של 2.11 דולר למניה, לעומת צפי לנתון של 2.07 דולר. החברה רשמה הכנסות רבעוניות של 47.5 מיליארד דולר, לעומת ההערכות שצפו הכנסה של 46.8 מיליארד דולר. החברה גם אוששה את התחזית שלה לשנת 2017, הצופה הכנסות שנתיות בטווח שבין 197-199 מיליארד דולר.

CSX  ו- United Continental  ידווחו לאחר הנעילה.