חתול או קציצה - איך תעדיפו את הטראמפ שלכם?

בעמק הסיליקון גוברת הפופולריות של תוספים לדפדפן שמציגים תמונות של המבורגרים או חתולים בכל פעם שאמורה להופיע תמונה של דונלד טראמפ

התוספים בפעולה /  צילומי מסך
התוספים בפעולה / צילומי מסך

העוקבים אחרי המדור בוודאי כבר יודעים שבעמק הסיליקון די אובססיביים לגבי הנשיא הנבחר דונלד טראמפ, שיושבע בעוד יומיים להיות הנשיא ה-45 של ארה"ב. האמת היא שהם מ-פ-ח-דים, וזה כמעט סמלי כשמדובר בנשיא האמריקאי שיותר מכל אחד בהיסטוריה אימץ את המדיה החברתית כדרך לתקשר עם העולם, ומודיע על מדיניותו הצפויה בטוויטר לפני שהוא מעדכן את הקבינט.

בקליפורניה עברו מאז הבחירות בנובמבר את כל השלבים של תהליך האבל - ובכל זאת נדמה שרבים מעדיפים להישאר בשלב של "הכחשה". כדי לעזור להם להתמודד עם המציאות בשבוע רווי חדשות ותמונות של השבעת הנשיא, יצאו בשבועות האחרונים לשוק שלל תוספים לדפדפן, שמציעים לגולשים להחליף תמונות ודיווחים על טראמפ באופן אוטומטי למחזות "נעימים" יותר.

אחד, למשל, מחליף באופן אוטומטי כל תמונה של טראמפ בתמונה של אדם "בעל ידיים קטנות מהממוצע" - לאחר שטראמפ טען באחד העימותים המוקדמים במערכת הבחירות שיש לו "ידיים גדולות מהממוצע והכול אצלו גדול מהממוצע". תוסף אחר מחליף באופן אוטומטי כל אזכור של המילה "טראמפ" לשם המשפחה הנלעג, שעל פי מחקר בין-דורי משפחתו של טראמפ נולדה לתוכו: "דראמפף".

אבל שני התוספים הכי פופולריים המתחרים על לבם של חולי הטראמפופוביה הקליפורנים מבקשים להחליף את טראמפ בתמונות של המבורגרים או של חתולים: התוסף Make Trump Burger Again הופץ בגרסה חדשה יומיים לאחר הבחירות, על רקע חוסר היכולת של מפתחיו להתמודד עם רצף התמונות מלאות הזחיחות מצד הנשיא הנבחר. "אם כבר משהו עסיסי ונוטף עונג עצמי - שלפחות יהיה בו בשר אכיל", הסביר אחד המפתחים, והוסיף: "ורצוי עם גבינה מעל". התוסף זכה לכ-10,000 משתמשים שעדיין משתמשים בו באופן יומיומי כדי להמיר את דונלד טראמפ ברונלד מקדונלד'ס (ותוצריו).

מי שעקפו בסיבוב את ההמבורגרים בשבועות האחרונים, במפתיע, הם החתולים, שכבר חדרו לכל פינה טובה ופחות טובה באינטרנט. לא פחות מ-52 אלף בני אדם כבר משתמשים באופן קבוע בתוסף שממיר כל תמונה של טראמפ בכזו של חתול חמדמד. התוסף Make America Kittens Again לא ממש מתבייש במטרתו ובוחר להגדיר את התוסף בחנות התוספים (שבה הוא מוצע בחינם) במשפט די ישיר: "אנחנו מחליפים תמונות של דונלד טראמפ בתמונות של חתלתולים - כי ברצינות: שהבחור הזה ילך להז****".

התוסף אגב עבר כמה וכמה התאמות כדי לוודא שהוא עובד עם כל אתרי החדשות הגדולים - כולל כאלה שחסינים מפני חסימת תמונות או שבהם מנגנון התמונות אינו מספק מידע זמין אוטומטי על מושא התמונה.

אז אמנם קשה להאמין שחתולים ישנו את תוצאות הבחירות או יעודדו את ההמון הליברלי של סן פרנסיסקו, שקיווה לנשיאה במקום נשיא תומך חומות וביטול ביטוחי חיים - אבל לכל הפחות קריאת החדשות של הבוקר בלפטופ על רקע מראה גשר שער הזהב בשבועות הקרובים תהיה קצת פחות מאיימת.