סקר חדש: האם הציבור מאמין לראש הממשלה נתניהו?

תוצאות הסקר שנערך עבור חדשות 2 מעלה כי 54% מהאזרחים לא מאמינים לגרסת רה"מ, ו-44% סבורים כי עליו להתפטר כעת ■ וגם: איזה מפלגה הייתה מנצחת אם היו בחירות היום?

בעוד חקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו נמשכות בפרשות "תיק 1000" ו"תיק 2000", הציבור הישראלי כבר מגבש לעצמו דעה. סקר מיוחד שערכו מינה צמח ומנו גבע ממכון המחקר "מדגם" בשיתוף איי-פנל לחדשות 2 חושף הערב (ג') מה חושבים הישראלים על החקירות ועל אמינותו של נתניהו.

בתגובה לשאלה "נתניהו טוען שלא עבר עבירה פלילית ושלא יהיה כלום כי אין כלום, האם אתם מאמינים לגרסתו?", ענו 54% מהציבור כי הם לא מאמינים לנתניהו, 28% בלבד מאמינים לנתניהו שלא היה כלום כי אין כלום, ורק ל-18% אין דעה בשאלה זו.

למרות שיותר ממחצית מהציבור לא מאמין לנתניהו, אין הדבר אומר כי עליו להתפטר. על השאלה "האם לאור החשדות והפרסומים אתם סבורים שראש הממשלה צריך להתפטר?", ענו 44% מהנשאלים כי הם מאמינים שנתניהו צריך להתפטר כעת, ו-43% - כמעט מספר זהה - סבורים כי הוא צריך להישאר בתפקידו. 13% ענו כי הם לא יודעים.

 

נבדק גם האם חלוקת המנדטים משתנה בעקבות חקירות ראש הממשלה. הנשאלים נשאלו אילו היו הבחירות נערכות היום, למי היו מצביעים?

לפי הסקר, יש עתיד היא המפלגה הגדולה ביותר עם 26 מנדטים, אחריה הליכוד עם 24 מנדטים, והרשימה המשותפת שומרת על כוחה עם 13 מנדטים. הבית היהודי של בנט עם 12 מנדטים, והמחנה הציוני עם 11 מנדטים בלבד. כולנו של משה כחלון עם 7 מנדטים, כך גם ישראל ביתנו, יהדות התורה וש"ס עם 7 מנדטים כל אחת, ומרצ עם 6 מנדטים.