מגמה חיובית בסיום המסחר באירופה; פירסון נפלה כ-28%

המשקיעים המשיכים להגיב בחיוב לנאום שנשאה אתמול ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי ■ קרן המטבע הבינלאומית העלתה את תחזית הצמיחה של סין השנה ל-6.5% ■ מחרתיים: השבעת הנשיא ה-45 של ארה"ב

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה התנהל היום (ד') בעליות שערים, לאחר שראשת ממשלת בריטניה נאמה אתמול בנוגע לברקזיט ואמרה כי בריטניה מוכנה לפרוש באופן מלא מהאיחוד האירופי. החוזים העתידיים על מדדי וול סטריט נסחרים בעליות, לאחר נעילה שלילית אתמול בבורסות ארה"ב.

 

בנאומה אתמול, ציינה מיי, בין היתר, כי אזרחי בריטניה בחרו לעזוב את האיחוד האירופי "בעיניים פקוחות", וכי "בריטניה עוזבת את האיחוד, אבל לא את אירופה". מיי הדגישה את רצונה של בריטניה להמשיך ביחסים עם עמיתותיה באירופה, ולסחור עם חברות האיחוד באופן חופשי. היא הוסיפה עוד כי תביא לאישור הפרלמנט הסכם לפרישה מהאיחוד.

מחרתיים תתקיים השבעתו של הנשיא הנבחר דונלד טראמפ, וכהונתו תחל באופן רשמי. השווקים ברחבי העולם מתנדנדים ושרויים במצב של חוסר ודאות, לאור העובדה כי אין איש יכול לצפות מה טראמפ, הנשיא הנבחר שעד כה תיקשר בעיקר דרך ציוצים בטוויטר, יגיד בנאומו הראשון כנשיא.

"כיצד ייראה נאום ההשבעה שלו ביום ו'? כיצד ייראו 100 ימי הכהונה הראשונים שלו?", שאלו ב-Saxo Capital Markets כביטוי לחוסר הוודאות בשווקים כעת.

בזירת המאקרו פורסם היום מדד המחירים לצרכן בגרמניה שטיפס בדצמבר ב-1% ובשיעור שנתי עלה ב-1.7%. מאוחר יותר יתפרסמו נתוני האינפלציה בכל גוש האירו וגם בארה"ב.

מניות הטכנולוגיה הובילו את העליות באירופה, על רקע דוחות טובים מהצפי שפרסמו מספר חברות. חברת ASML, הספקית הגדולה של רכיבי מוליכים למחצה, מטפסת ביותר מ-4% לאחר שעקפה את התחזיות בדוחות הרבעון הרביעי.

מניית הוצאת הספרים הבריטית Pearson, נפלה בשיעור דו ספרתי לאחר שחתכה את תחזית הרווח שלה לשניים הקרובות.

מגמה מעורבת נרשמה הבוקר (ד') בבורסות אסיה, על רקע ירידות השערים שחתמו אמש את המסחר בוול סטריט.

 

בינתיים, במזרח בפרט ובעולם בכלל חוששים מפני מלחמת מטבעות וסחר מול ארה"ב, כשטראמפ עצמו התבטא פעמים רבות בעניין, וציין בין היתר כי הדולר כבר עכשיו חזק מדי, בין היתר בשל העובדה שהממשל הסיני מחזיק למטה את היואן.

ועוד בעניין סין: קרן המטבע הבינלאומית העלתה את תחזית הצמיחה של הכלכלה השנייה בגודלה בעולם ל-6.5% בשנת 2017 לעומת תחזית קודמת של 6.2%.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]