יציבות בנעילה בוול סטריט; מניות הפיננסים והקמעונאיות בלטו

מדד המחירים בדצמבר טיפס בקצב שנתי של-2.1%, מעל היעד שהציב הפד ■ עוד במאקרו: התפוקה התעשייתית וספר הבז' ■ דוחות: גולדמן זאקס ניפץ את התחזיות; תוצאות מעורבות לסיטיגרופ

אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס
אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט התנהל היום (ד') ביציבות שנשמרה עד לסיום המסחר, על רקע מגמה מעורבת בבורסות אירופה ונעילה שלילית אתמול. המשקיעים התמקדו היום בדוחות הכספיים ובנתוני מאקרו מהותיים, במרכזם נתוני האינפלציה שעלתה ב-2.1%. בנוסף, המשקיעים המתינו לנאום של יו"רית הפד ג'נט ילן שאמרה שהריבית תמשיך לעלות עד 2019 לרמה של כ-3%.

 

ביום שישי דונלד טראמפ יושבע באופן רשמי לנשיאות ויתחיל להיבחן על-פי מעשיו ולא על פי הציוצים שהוא מספק חדשות לבקרים בטוויטר. מאז נבחר טראמפ לנשיאות ב-8 בנובמבר 2016, השווקים נהנו מראלי מתמשך שהיה מבוסס ברובו על התוכניות הכלכליות עליהן הוא הצהיר במהלך קמפיין הבחירות. כעת, רבים חוששים שמא הראלי קרוב לסיומו שכן טראמפ עלול לדחות את הרפורמות במערכת המיסוי והרגולציה ואת התוכנית להשקעת עתק בתשתיות. במקום זאת, לפי הערכות ולפי ההצהרות של טראמפ, הוא יתמקד בשינוי או ביטול ה"אובמהקר", רפורמת הבריאות שיזם הנשיא אובמה.

עיני המשקיעים היו נשואות היום לנתוני האינפלציה שפורסמו לפני הפתיחה. מדד המחירים לצרכן טיפס בחודש דצמבר ב-0.3% ובשנת 2016 קצב האינפלציה עלה ב-2.1%. למעשה, זו הפעם הראשונה מאז 2014 שבה האינפלציה עוברת את יעד האינפלציה של הפד שעומד על 2%. האינפלציה היא כמובן אחד הנתונים המהותיים ביותר בהם מתחשב הפד בבואו לקבוע את גובה הריבית ולכן סביר להניח שהשוק יגיב לכל נתון שיתקבל.

לפני פתיחת המסחר פורסם בנוסף נתון התפוקה התעשייתית, שעלה בהתאם לצפי ב-0.8% בדצמבר, לאחר ירידה של 0.4% בנובמבר.

ב-21:00 (שעון ישראל) פורסם ספר הבז', דוח שמפרסם הפד מדי מספר חודשים ובוחן את ההתפתחויות הכלכליות בכל מחוזות הפד בארה"ב בתקופה זו. מהנתונים עולה כי מכירות היצרנים במחוזות השונים של הפדרל ריזרב עלו אולם יש סימנים לבעייתיות קלה בשוק העבודה בעיקר בנוגע לשכר שלא עולה בקצב משביע רצון. ב-8 מתוך 12 מחוזות הפד נרשמה עליית מחירים - נתון מעודד כשלעצמו.

מאוחר יותר נאמה יו"רית הפד ג'נט ילן. ילן בנאום פתוח למדי דיברה על שוק העבודה שבסך הכל נמצא במצב טוב אך עדיין סובל מרמות שכר שאינן עולות בקצב משביע רצון. ין הוסיפה כי יש לשים דגש על הפריון בשוק העבודה שצריך לעלות.

לפני פתיחת המסחר דיווח בנק ההשקעות גולדמן זאקס  על רווח נקי 2.15 מיליארד דולר או 5.08 דולרים למניה ברבעון הרביעי של 2016, והכנסות של 8.17 מיליארד דולר. התחזיות בשוק ציפו לרווח נקי של 4.82 דולרים למניה על הכנסות של 7.742 מיליארד דולר. התשואה על ההון צמחה ל-11.4% ברבעון הרביעי.

גם סיטיגרופ  דיווח לפני הפתיחה ורשם רווח של 1.14 דולרים למניה ברבעון הרביעי של 2016 על הכנסות של 17.01 מיליארד דולר. התחזיות בשוק ציפו לרווח של 1.12 דולרים למניה על הכנסות של 17.3 מיליארד דולר.