נעילה שלילית בת"א; מניות הפארמה רשמו עליות קלות

ירידות שערים בבורסות אירופה; מגמה שלילית בארה"ב ■ מחר: השבעת טראמפ לנשיאות ארה"ב ■ התעניינות איטלקית בגז מלוויתן; מו"מ להקמת צינור

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה בתל-אביב ננעל היום (ה') במגמה שלילית, על רקע מגמה דומה בבורסות אירופה. באסיה ננעל הבוקר המסחר במגמה דומה, בעוד המסחר בוול סטריט מתנהל במגמה שלילית.

 

מחר דונלד טראמפ יושבע באופן רשמי כנשיא ה-45 של ארה"ב ויתחיל להיבחן על-פי מעשיו ולא על פי הציוצים שהוא מספק חדשות לבקרים בטוויטר. מאז נבחר טראמפ לנשיאות ב-8 בנובמבר 2016, השווקים נהנו מראלי מתמשך שהיה מבוסס ברובו על התוכניות הכלכליות עליהן הוא הצהיר במהלך קמפיין הבחירות.

כעת, רבים חוששים שמא הראלי קרוב לסיומו שכן טראמפ עלול לדחות את הרפורמות במערכת המיסוי והרגולציה ואת התוכנית להשקעת עתק בתשתיות. במקום זאת, לפי הערכות ולפי ההצהרות של טראמפ, הוא יתמקד בשינוי או ביטול ה"אובמהקר", רפורמת הבריאות שיזם הנשיא אובמה.

יו"רית הפד ג'נט ילן ציינה אתמול כי כלכלת ארה"ב מתקרבת ליעדים של הפדרל ריזרב, מה שיאפשר להתחיל ולהוריד את רמות התמיכה הקיצוניות שמספק הבנק המרכזי לשווקים במשך כעשור. "כרגע הרגל שלנו לוחצת על דוושת הגז, אבל אנחנו חייבים לסגת קצת", אמרה ילן.

מה צפוי לארה"ב, אירופה, השווקים המתעוררים וישראל ב-2017?

עליית מדרגה במגעים בין ישראל למדינות אירופיות בנושא הקמת צינור גז מלוויתן. אתמול נחשף ב"גלובס" כי מנכ"ל משרד האנרגיה, שאול מרידור, ייצא ביום שני הקרוב לבריסל לפגישה במטה הנציבות האירופית עם מקביליו מאיטליה, יוון וקפריסין. הפגישה אמורה לשמש הכנה לפגישת פסגה בין שרי האנרגיה של ארבע המדינות שעשויה להתקיים כבר בחודש הבא בישראל. נציין את רציו , אבנר  ודלק קידוחים . [לסיפור המלא]

סרגון  זינקה אתמול בחדות לאחר שדיווחה על קבלת הזמנות חדשות בהיקף של יותר מ-60 מיליון דולר מחברת תקשורת גדולה בהודו.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]